جزئیات مذاکره استقلال و شباب الاهلی درباره قایدی

جزئیات مذاکره استقلال و شباب الاهلی درباره قایدی

پایگاه خبری فوتبالی- انتقال مهدی قایدی به شباب الاهلی کماکان یکی از سوژه‌های انتقاد هواداران استقلال از مدیران این باشگاه است.

به گزارش فوتبالی، اگر چه مدیران استقلال روی درآمدی که بابت این انتقال به حساب باشگاه واریز شده، مانور زیادی کرده‌اند اما حواشی مربوط به جدایی شماره 10 فصل گذشته استقلال از این تیم و حضورش در شباب الاهلی به قدری زیادی بود که هنوز بحث‌های مربوط به این انتقال، تمام نشده است.

داستان از آن جایی پیچیده شد که به نظر می‌رسید حضور قایدی در لیگ امارات قطعی شده و فرهاد مجیدی با جدایی شماره 10 تیمش کنار آمده است منتهی 30 مرداد بود که سرمربی استقلال بعد از خروج از ساختمان این باشگاه، در گفت و گوی کوتاهش با خبرنگاران اعلام کرد که فروش قایدی منتفی شده است اما یکی دو روز بعد از صحبتهای فرهاد بود که قایدی در پستی اینستاگرامی با هواداران استقلال خداحافظی کرد و حضورش در شباب الاهلی رسمی شد.

اینکه چرا علیرغم ادعای مجیدی، قایدی به تهران برنگشت و در دبی ماند تا با تیم اماراتی قرارداد ببندد، به اتفاقاتی برمی‌گردد که در دوران حضور احمد مددی در امارات رخ داد.

مددی که برای بازدید از کمپ باشگاه الوصل به امارات سفر کرده بود در این سفر مذاکراتی را با مدیران باشگاه شباب الاهلی برگزار کرد و گویا مذاکرات ابتدایی او با باشگاه اماراتی نتیجه‌ای نداشت تا فرهاد مجیدی که در جریان این خبر قرار گرفته بود، اعلام کند قایدی در استقلال می‌ماند منتهی مذاکرات بعدی مدیرعامل استقلال با همتای اماراتی‌اش، جریان را عوض کند.

طبق صحبتهای مدیران استقلال، پیشنهاد باشگاه اماراتی به استقلال برای جذب قایدی، یک میلیون و چهارصد هزار دلار بوده و مددی بعد از مشورت با اعضای هیات مدیره و مجیدی مبلغ پیشنهادی شباب الاهلی را قبول نمی‌کند و قرار می‌شود که مددی به ایران برگردد و به همین دلیل دیگر جواب مدیران باشگاه شباب الاهلی را نمی‌دهد اما مدیران تیم اماراتی قبل از بازگشت مددی به تهران به هتل محل اقامت او در دبی می‌روند و می‌گویند که حاضرند تا 1.8 میلیون دلار برای رضایتنامه قایدی به حساب استقلال واریز کنند و دویست هزار دلار هم به عنوان آپشن در نظر خواهند گرفت تا استقلال بابت فروش قایدی، صاحب درآمدی 2 میلیون دلاری شود.

پیشنهاد جدید اماراتی‌ها، با موافقت مدیران استقلال روبرو می‌شود و نهایتا آنها رضایتنامه شماره 10 تیمشان را برای شباب الاهلی صادر می‌کنند.

9697