برمک: پرسپولیس کار سختی جلوی حریف تاجیکی‌اش ندارد

برمک: پرسپولیس کار سختی جلوی حریف تاجیکی‌اش ندارد

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم سابق پرسپولیس می‌گوید هر چند استقلال تاجیکستان الهلال را در مرحله گروهی شکست داده اما نمی تواند خطری برای نایب قهرمان فصل گذشته آسیا ایجاد کند

به گزارش فوتبالی، کوروش برمک درباره بازی امشب استقلال تاجیکستان و پرسپولیس گفت:" با توجه به شرایط آرمانی پرسپولیس و برتری ذهنی این تیم، تصور نمی‌‍‌کنم که شاگردان یحیی کار سختی جلوی تیم تاجیکی داشته باشند البته که فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما شرایط پرسپولیس را برتر از استقلال تاجیکستان می‌بینم"

مهاجم سابق قرمزها در ادامه صحبتهایش سراغ توضیح درباره فهرست ورود و خروج این تیم در نقل و انتقالات تابستانی رفته است:"جدایی چند بازیکن از جمع پرسپولیسی‌ها تقریبا پیش‌بینی می‌شد اما معتقدم بازیکنان جذب شده، در باشگاههای قبلی خود جزو بازیکنان تاثیرگذار و برتر بودند که حالا در پرسپولیس حضور دارند و این قابلیت و تونایی در آنها دیده شده که کادر فنی با جذب آنها موافقت کرده است."

از دید برمک جدایی بازیکنانی مثل نوراللهی و کنعانی‌زادگان و مغانلو به ضرر پرسپولیس تمام نخواهد شد:" پرسپولیس قبلا ثابت کرده متکی به نامها نیست و در زمان حضور برانکو با پنجره بسته به فینال آسیا رسیدیم. در فصل گذشته و با جدایی ترابی و علیپور، یحیی توانست تیمش را به فینال آسیا برساند چون بنای پرسپولیس از زمان حضور برانکو خوب نهاده شده و بازیکن یاد گرفته که برای قهرمانی بجنگد و تلاشش را برای حضور در ترکیب چند برابر کند. من با این نظر که نوراللهی، کنعانی و شهریار ستونهای پرسپولیس بودند مخالفم. آنها بازیکنان بزرگ و تاثیر‌گذاری بودند اما هیچ وقت ستون پرسپولیس نیستند. اگر قرار باشد 3 بازیکن به اندازه‌ای بزرگ شوند که آنها را ستون پرسپولیس نامید آن زمان اصولی که در پرسپولیس وجود دارد زیر سوال خواهد رفت."

از برمک درباره نبود مغانلو در پرسپولیس پرسیدیم. بازیکنی که بهترین گلزن قرمزها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود. پاسخ او را بخوانید:" دوست داشتم شهریار مغانلو در پرسپولیس بماند. سبک بازی او شبیه کریم باوی بود اما اتفاقاتی رقم خورد و این مهره ارزشمند را از دست دادیم. البته پرسپولیس عیسی آل کثیر و مهدی عبدی را در اختیار دارد که پیش از این نشان دادند مهره‌های تاثیرگذاری هستند و گل های حساسی زده‌اند. عیسی روی توپهای هوایی هم خوب عمل می‌کند اما با رفتن شهریار، یحیی باید سبک بازی را در خط حمله تغییر و عمق تیم استقلال تاجیکستان را هدف قرار دهد. به نظرم پرسپولیس روی ضربات ایستگاهی و شوت از راه دور می‌تواند دروازه حریفش را تهدید کند"

برمک در ادامه با اشاره به جایگزینی حامد پاکدل به جای شهریار مغانلو گفت:"حامد باید رفته رفته به ترکیب پرسپولیس اضافه شود تا به جو این تیم عادت کند. کادر فنی نباید اجازه دهد تجربه تلخ آرمان رمضانی تکرار شود. آرمان بازیکن خوبی بود اما نتوانست خودش را در پرسپولیس اثبات کند. باید کادر فنی حواسش به حامد پاکدل باشد و این بازیکن می‌تواند با اضافه شدن به ترکیب پرسپولیس تاثیرگذاری خود را نشان دهد."

سوژه بعدی صحبتهای برمک، مرموز بودن استقلال تاجیکستان است:" این باهوشی حریف را می رساند که تیم خود را از هر نظر مخفی نگه داشته اما اگر بحث اصلاعات خروجی و تاکتیکی است نیازی نیست ما به مانند دوره کارلوس کی‌روش مربی خود را بفرستیم تا شبانه اطلاعاتی از حریف استخراج کند و داخل اردوی استقلال تاجیکستان رفته که ببینیم سبک تمرین و بازی حریف به چه صورت است. مطمئنم گروه آنالیز پرسپولیس تک تک بازیکنان حریف را به خوبی شناسایی کرده است. سبک بازی استقلال تاجیکستان، دوندگی تا دقیقه 90 و بازی فیزیکی و پر فشار است . این تیم در هر منطقه از زمین پرس مطلق می‌کند و همزمان چند بازیکنش در آن منطقه حاضر می‌شوند. این یکی از نکات قوی تیم تاجیکی است که پرسپولیس باید به آن اشراف داشته باشد."

بخش پایانی صحبتهای برمک، درباره برگزاری بازی استقلال تاجیکستان و پرسپولیس روی چمن مصنوعی است:" چمن مصنوعی می‌تواند روی روند کار تیمی تاثیرگذار باشد اما در مجموع چمن مصنوعی یک مزیت دارد که  مثل چمن طبیعی تقریبا صاف است و می‌توان روی آن بازی تاکتیکی انجام داد و این همان چیزی است که پرسپولیس می‌خواهد. اینکه با پاسهای زمینی به دروازه حریف نزدیک شود. شاید اگر بازی روی چمن طبیعی برگزار می‌شد، پرسپولیس نمی‌توانست سبک بازی مورد نظرش را پیاده کند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که بازی روی چمن مصنوعی توان بیشتری از بازیکنان می‌گیرد و میزان مصدومیت را بالا می‌برد."

7655