حذف «سه پرنده کوچک» از پیراهن آژاکس؛ مخالفت یوفا با یادبود خواننده مشهور

حذف «سه پرنده کوچک» از پیراهن آژاکس؛ مخالفت یوفا با یادبود خواننده مشهور

پایگاه خبری فوتبالی - یوفا اجازه استفاده از لوگوی "سه پرنده کوچک" برای ادای احترام به باب مارلی موزیسین سرشناس را در پیراهن سوم آژاکس صادر نکرده است.

به گزارش فوتبالی، آژاکس در سالهای اخیر سعی کرده است که از طرح های خلاقانه برای پیراهن های دوم و سوم خود استفاده کند. پیراهن سوم این تیم در این فصل به شدت مورد توجه قرار گرفته است و هواداران نیز در زمان معرفی آن به حدی به وبسایت آژاکس هجوم بردند که این وبسایت لحظایت از دسترس خارج شد. 

آژاکس برای پیراهن سومش از لوگوی "سه پرنده کوچک" استفاده کرده بود تا به ترانه معروف باب مارلی خواننده سرشناس ادای احترام کند اما شنبه گذشته این لوگو از پیراهن تیم هلندی در بازی مقابل زووله حذف شده بود. در این بازی سباستین هالر دبل کرد. گفته می شود که یوفا اجازه استفاده از این لوگو را روی پیراهن آژاکس صادر نکرده است.

یوفا اعتقاد دارد که با توجه به این که این آرم ربطی به لوگوی آژاکس یا لوگوی اسپانسرها ندارد، آن را حذف کرده است چرا که فقط چنین لوگوهایی می توانند روی پیراهن تیم باشند. آژاکس برای استفاده از این لوگو هیچ درآمدی نداشت و صرفا می خواست به هنرمند جاماییکایی ادای احترام کند اما این مسئله برای یوفا اهمیتی نداشت. 

در زمان رونمایی از پیراهن سوم آژاکس، سدلا دختر مارلا از این اتفاق ابراز خرسندی کرده بود و گفته بود:" از این که آژاکس تصمیم گرفته از آرم "سه پرنده کوچک" استفاده کند بسیار احساساتی شدم.چنین اتفاقاتی مایه دلگرمی من است و فوق العاده است که ترانه هایی نظیر "سه پرنده کوچک" می توانند چقدر اثرگذار باشند. فوتبال برای پدر من خیلی مهم بود و معمولا می گفت:" فوتبال یعنی آزادی.""

4125