ناظم الشریعه: تمرکز ما روی بازی با صربستان است/ عزیزی خادم بعد از جلسه با رئیس فدراسیون آلمان به لیتوانی می آید

ناظم الشریعه: تمرکز ما روی بازی با صربستان است/ عزیزی خادم بعد از جلسه با رئیس فدراسیون آلمان به لیتوانی می آید

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: تیم‌ آماده ای داریم اما اکنون تمرکز ما روی دیدار اول با صربستان در جام جهانی است.

به گزارش فوتبالی، سید محمد ناظم‌الشریعه درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال ایران در آستانه جام جهانی 2021 مقابل صربستان اظهار داشت: از ساعت 17 روز گذشته در سالن کالج شهر ویلنیوس سومین تمرین خود را انجام دادیم. صبح امروز هم در هتل‌مان تمرین عرق‌گیری داریم و بعد از ظهر امروز هم برای برگزاری تمرین تاکتیکی به سالن می‌رویم. در روزهای باقیمانده تا مسابقه دنبال ایجاد هماهنگی بین بازیکنان هستیم. وضعیت خوب است وسعی داریم هر چه به بازی نزدیک‌تر می‌شویم، با نشان دادن فیلم آنالیز حریف، بچه‌ها را آماده بازی با صربستان کنیم.

وی در مورد آخرین وضعیت حسین طیبی توضیح داد: وی تمرینات آماده‌سازی خود را شروع کرده است. مسؤولان کمیته پزشکی در داخل ایران و نوروزی گفتند از زمان مشکلی که برای طیبی پیش آمد باید سه هفته استراحت کند. اکنون حدود 20 روز است طیبی تمرینات انفرادی خود را شروع کرده تا آمادگی‌اش به هم نخورد. اگر مشکلی پیش نیاید در هفته آینده می‌توانیم از این بازیکن استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتسال ایران در خصوص میزان آمادگی شاگردانش برای دیدار با صربستان پاسخ داد: شب گذشته همراه با بازیکنان فیلم آخرین بازی صربستان مقابل برزیل را تماشا کردیم. این تیم دو بازی دوستانه با برزیل انجام داد که در اولین مسابقه 4 بر 3 شکست خورد و در دومین بازی به تساوی یک یک رسید. تیمی بسیار قوی، تاکتیک پذیر و از همه مهمتر جنگنده است. تلاش می‌کنیم شرایط خوبی داشته باشیم و سعی کردیم روی نقاط ضعف و قوت حریف برنامه‌ریزی کنیم. بازیکنان ما تقریبا با شرایط صربستان آشنا شده‌اند.

ناظم‌الشریعه اضافه کرد:‌ در هر تورنمنتی بازی اول خیلی سخت است. ضمن اینکه دیدار با صربستان از لحاظ مشخص کردن نحوه صعود برای ما بسیار تعیین‌کننده است. از هر گروه دو تیم اول مستقیم به مرحله بعدی صعود کرده و 4 تیم برتر سوم هم به مرحله یک هشتم نهایی می‌روند و 16 تیم شکل می‌گیرد. حتی تیم آمریکا که درباره آن صحبت نمی‌کنیم چند بازیکن دو ملیتی از برزیل و آرژانتین دارد. هدف ما تمرکز بیشتر بچه ها روی بازی اول است و فعلا باید درباره تیم صربستان صحبت کنیم.

وی تصریح کرد: کادر فنی صربستان سه ماه قبل تغییر کرد و اکنون مارکوس سراتو برزیلی در این تیم فعالیت می‌کند. ما هم تیم ایران هستیم و با وجود تمامی مشکلات‌ سختی که البته مربوط به کل ورزش ما است، آماده هستیم. می‌خواهیم بازی خوبی انجام داده و مردم و رسانه‌ها را خوشحال کنیم. شادی مردم انگیزه‌ای است که می‌توانیم برای بچه‌ها ایجاد کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در خصوص اینکه آیا قرار است وحید شمسایی و شهاب  عزیزی خادم برای همراهی این تیم به لیتوانی بروند، پاسخ داد: از این موضوع اطلاعی ندارم ولی تا جایی که می‌دانم قرار است امروز عزیزی خادم به آلمان برود و جلسه‌ای با رئیس فدارسیون این کشور داشته باشد. بعد از آن هم چهارشنبه و روز پس از دیدار ما با صربستان به لیتوانی می‌آید اما از وضعیت شمسایی اطلاعی ندارم.

ناظم‌الشریعه درباره اینکه آیا تیم فوتسال به جز حسین طیبی مصدوم دیگری دارد، گفت:‌ یکی دو مصدوم دیگر مثل احمد اسماعیل‌پور و فرهاد توکلی هم داریم اما شرایط آنها خیلی حاد نیست. اسماعیل‌پور در تمرین روز گذشته برخوردی داشت اما مشخص شد مشکل خاصی ندارد. قطعا این دو بازیکن به بازی با صربستان می‌رسند.

وی در پاسخ به وضعیت امکانات کشور لیتوانی توضیح داد: فیفا طبق فرم‌هایی که قبل از ورود به این کشور پر کردیم تمام درخواست‌ها را از ما گرفته است. شهر ویلنیوس امکانات خوبی دارد و برنامه غذایی هم طبق آنچه خواسته‌ایم تهیه شده است. غذاهای ایرانی هم با خودمان آورده‌ایم مشکل خاصی نداریم. همه چیز تحت کنترل است. اکنون هم برای بازی اول آماده می‌شویم و تا زمانی که این مسابقه برگزار نشود شرایط به شکل کامل و کافی مشخص نخواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره اینکه آیا تست کرونا همه اعضای تیم منفی شده است، عنوان کرد: ساعت 9 روز گذشته تست کرونا دادیم و خوشبختانه جواب همه تست‌ها منفی اعلام شد.

ناظم‌الشریعه در ادامه گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت: حمایت صدا و سیما و رسانه‌ها خیلی می‌تواند در روحیه بازیکنان ما تأثیرگذار باشد. قطعا روی بچه‌ها تأثیر انرژی و اخبار مثبتی که از ایران می‌آید،  خیلی بیشتر از کارهایی است که من و همکارانم انجام می‌دهیم. امیدوارم با حمایت رسانه‌ها و مردم اتفاقات خوبی برای تیم ملی فوتسال بیفتد. هر چند در ماه‌های گذشته خیلی آماده نبودیم اما تیم ملی فوتسال در یکی دو ماه اخیر خیلی سریع رشد کرد. به قول ما فوتسالی‌ها بازی محکم کردن خیلی مهم است. 

وی افزود: در این مدت بازی‌های آنچنانی با تیم‌های خوب دنیا برگزار نکردیم اما صربستان یکی از تیم‌های خوب جهان است و امیدواریم با انجام یک مسابقه خوب برابر این تیم به حالت رفتن به مراحل بعدی بازگردیم. جام‌جهانی آوردگاهی بزرگ و انتظارات از ما بالا است اما ان‌شاءالله این انتظارات به جا باشد. امیدواریم با انجام بازی‌های خوب در این مسابقات همه متوجه بشوند جایگاه فوتسال ایران در جهان کجا است.

6641