اولین تقابل ایران و تاجیکستان در رده باشگاهی

اولین تقابل ایران و تاجیکستان در رده باشگاهی

پایگاه خبری فوتبالی- تقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی و استقلال دوشنبه اولین رویارویی دو تیم باشگاهی ایران و تاجیکستان است.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس که فصل گذشته فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد، حالا برای صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا، باید از سد نماینده تاجیکستان عبور کند.

 با نگاهی به تاریخچه مسابقات ایران و تاجیکستان مشخص شود که این دو تیم فقط در رده ملی به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

اولین بازی بین این دو تیم در تاریخ 23 خرداد 1372 در مسابقات جام اکو 1993 در تهران برگزار شد که با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسید.

دومین بازی ایران و تاجیکستان در 19 آذر 1377 و در چارچوب مسابقات آسیایی بانکوک برگزار شد که با برتری 5 بر صفر تیم ملی ایران همراه بود.

سومین تقابل تیم ملی مقابل تاجیکی‌ها در 8 آذر 1379 و مربوط به مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی بود که تیم ملی موفق شد با 2 گل از سد حریفش در تبریز عبور کند.

آخرین تقابل یک تیم ایرانی با یک تیم تاجیکی مربوط به 9 سال پیش بود که شاگردان کارلوس کی‌روش در 16 آبان 1391 با نتیجه 6 بر یک تاجیکستان را در یک بازی دوستانه شکست دادند

در مجموع تیم‌های ملی ما 4 بار با تاجیک‌ها بازی کرده‌اند که نتیجه کاملاً یکطرفه بوده است. 4 برد سهم ایران و 14 گل زده و تنها یک گل خورده نتایجی است که در تاریخ رقابت های دو کشور رخ داده است. 

یکی از دلایلی که تیم های فوتبال دو کشور در سطح باشگاهی با هم دیداری برگزار نکرده اند به سطح پایین لیگ تاجیکستان بازمی گردد و فوتبال این کشور در حدی نبود که تیم‌هایش به لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های آسیا برسند و امسال با 40 تیمی شدن لیگ قهرمانان و شگفتی بزرگی که استقلال دوشنبه خلق کرد حالا اولین تقابل فوتبال باشگاهی تاجیکستان و پرسپولیس قرار است اتفاق بیفتد.

7655