سولشر: من تصمیم می‌گیرم که رونالدو کی بازی کند و کی بازی نکند

سولشر: من تصمیم می‌گیرم که رونالدو کی بازی کند و کی بازی نکند

پایگاه خبری فوتبالی - اوله گونر سولشر می گوید که رابطه احترام آمیزی بین او و رونالدو وجود دارد اما خود رونالدو هم می داند که سرمربی باید تصمیم گیرنده اصلی باشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های انگلیسی، در آستانه آغاز رقابت های هفته دیگری از لیگ برتر انگلستان، اوله گونر سولشر، سرمربی منچستر یونایتد که تیمش یکی از بخت های قهرمانی در فصل جاری است، با رسانه ها به گفتگو پرداخت.

صحبت های اوله گونر سولشر، سرمربی منچستر یونایتد در گفتگو با رسانه ها پیش از دیدار مقابل نیوکاسل در مسابقات این هفته لیگ برتر را در ادامه می خوانید:

"همه از بازگشت رونالدو به این جا خوشحال هستند. روحیه تیم نیز بسیار خوب است. اکنون مشتاقانه در انتظار بازی روز شنبه مقابل نیوکاسل هستیم."

درباره صحبت های خود در رابطه با رونالدو پیش از انتقال او به جمع شیاطین سرخ:

"صحبت های من گیج کننده نبود اما شما گمراه شده بودید. در آن زمان خیلی خوشحال بودم اما نمی توانستم همه چیز را به شما بگویم. کریستیانو به خانه خود بازگشت. این را می دانیم که او در دوران حرفه‌ ای خود دستاوردهای زیادی داشته اما خواهان دستیابی به چیزهای بیشتری است. او زندگی بسیار منظمی دارد و زمانی که من به تمرینات می آیم، او حتی 45 دقیقه قبل از من تمرینات خود را شروع کرده است. همه ما به او نگاه می کنیم و رونالدو قطعا روی سایر بازیکنان تاثیرگذار خواهد بود. طی چند سال گذشته به صورت تیمی و آهسته رشد کرده ایم. ما رافائل واران را جذب کردیم که با خود ذهنیت برنده‌ ای را به تیم ما آورد. با وجود چنین بازیکنانی برنده‌ ای، دیگر جایی برای پنهان شدن وجود ندارد و نمی توانیم با تمرکز 95 درصدی وارد میدان شویم."

درباره محرومیت فرد برای بازی فردا:

"یک سناریوی باخت - باخت هم برای بازیکنان هم برای تیم های ملی و هم برای باشگاه ها. واقعا مسخره است! بازیکنان خواهان بازی کردن هستند اما همه ما می دانیم که طی یک سال و نیم اخیر و با وجود شیوع ویروس کرونا، چه شرایطی را گذرانده ایم. برای مقابله با این شرایط، ما به سختی تلاش کردیم و به ورود و خروج آن ها با استفاده از هواپیماهای شخصی فکر کردیم؛ اما تمامی این تصمیمات به ضرر بازیکنان بوده است. آن ها می خواهند برای تیم ملی و باشگاه های خود بازی کنند اما اجازه این کار را ندارند. وضعیت کاملا ناامیده کننده‌ ای است."

راجع به وضعیت آمادگی بازیکنان:

"تمامی بازیکنان در تمرینات حضور داشته اند. دین هندرسون دیگر دچار خستگی و هیچگونه مشکلی نشده و این خیلی خوب است. الکس تلس هنوز به طور کامل آماده نیست. اسکات مک تومینای نیز پس از گذراندن عمل جراحی، خیلی سریع ریکاوری خود را آغاز کرد. با بازیکنانی که اکنون در اختیار داریم، اسکات احتمالا در بازی فردا حضور نخواهد داشت. جیدون سانچو که دچار آسیب دیدگی جزئی شده بود، به این جا بازگشت اما برای بازی فردا آماده و مصمم است. کریستیانو رونالدو نیز در طول این هفته تمرینات خود را انجام داد. هیچ یک از بازیکنان ما در طول بازی های ملی دچار مصدومیت نشدند و فکر می کنم که همه آن ها برای بازی فردا در دسترس خواهند بود."

 راجع به تکامل رونالدو طی سال های اخیر:

"همه بازیکنان در طول دوران بازی خود تکامل یافته و پیشرفت می کنند. کریستیانوی فعلی با آن بازیکنی که چند سال قبل از باشگاه ما جدا شد، شرایط متفاوتی را دارد اما هنوز هم وضعیت خوبی دارد و طی سال های آتی به دنبال بازی کردن و به ثمر رساندن گل های بیشتری است. وجود بازیکنی با مهارت های رونالدو در تیم ما کم بود و ما واقعا به چنین بازیکنی نیاز داشتیم. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است."

درباره شیوه مدیریت رونالدو:

"رابطه خوبی با یکدیگر داریم و احترام متقابلی میان ما وجود دارد. با این حال، رونالدو می داند که من باید تصمیم بگیرم تا او چه زمانی بازی کند و چه زمانی بازی نکند. وظیفه من مدیریت اوست و ما سعی می کنیم تا بهترین بازی را از او بگیریم. من خواهان دیدن بهترین عملکرد ممکن از سوی رونالدو هستم و این موضوع به ارتباط ما با یکدیگر بازمی گردد. ما چندین سال با یکدیگر در این باشگاه حضور داشته ایم و یکدیگر را می شناسیم. نیازی نیست که من به رونالدو بگویم که چه کاری را باید انجام دهد، او خودش این عزم و اراده را دارد تا بهترین باشد و از آمادگی لازم برای این کار برخوردار است. رایان گیگز تا 40 سالگی بازی کرد و من از این که رونالدو بتواند تا این سن به فوتبال بازی کردن ادامه دهد، تعجب نخواهم کرد."

درباره کاوانی و دادن پیراهنش به رونالدو:

"این یکی از ویژگی های برجسته ادینسون بود. کاوانی در فصل گذشته عملکرد فوق العاده ای داشت. کریستیانو با او صحبت کرد و کاوانی با دادن پیراهنش به رونالدو، احترام خود را به او نشان داد. هر دوی آن ها حرفه‌ ای هستند، چه به عنوان یک بازیکن و چه به عنوان یک انسان."

9404