مومنی: بازی با سوریه سکوی پرتاب برای ایران به سوی جام جهانی است

مومنی: بازی با سوریه سکوی پرتاب برای ایران به سوی جام جهانی است

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس فوتبال گفت: بازی با سوریه برای فوتبال ایران بسیار مهم است و این بازی را می توان سکوی پرتاب به جام جهانی دانست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، محمد مومنی پیشکسوت و کارشناس فوتبال اظهار داشت: بازی ایران و سوریه را می‌توان یک نقطه عطف در فوتبال ایران و سکوی پرتاب به سوی جام جهانی دانست. این بازی و امتیازات آن بسیار مهم است و ۳ امتیاز کامل آن برای ما گام بزرگی به سوی جام جهانی است. ما باید کارمان را در این مرحله از مسابقات با پیروزی آغاز کنیم تا با فشار روانی و استرس کمتری کارمان را در ادامه مسابقات دنبال کنیم.

کارشناس و مربی فوتبال خاطر نشان ساخت: در تیم ایران بازیکنان بزرگ و لژیونری حضور دارند که هر کدام از آنها قادرند در سطح قاره آسیا سرنوشت یک بازی بزرگ را در یک لحظه تغییر دهند. اما در مقابل بازیکنان بسیار وزینی که تیم ملی دارد، از نظر من سرمربی تیم ملی با آنها همگون و همخوان نیست و وزن او به اندازه بازیکنان تیم ملی نیست. اسکوچیچ در بازی‌های گذشته هم بیشتر از مسائل تاکتیکی، تیم را از نظر روحی ریکاوری کرد و انگیزه خوبی به بازیکنان تزریق کرد و توانست با این شیوه نتایج خوبی بگیرد.

مومنی بیان داشت: با رصد کردن شرایط تیم ملی مشاهده می‌شود که خیلی از بازیکنان او را قبول دارند و از او حمایت می‌کنند؛ که به نظر من بازیکنان از آنجایی که تغییر را کلاً نمی‌پسندند ترجیح می‌دهند از اسکوچیچ حمایت کنند. خیلی از اظهار نظرها در این خصوص هم بر اساس تامین منافع فردی به جای تامین منافع ملی است و برای همین اگر یک کارشناس هم صحبت کند بلافاصله علیه او موضع می‌گیرند.

ملی پوش سابق کشورمان در خصوص حریفان تیم ملی در این گره بیان داشت: به همه حریفان احترام می‌گذارم و همه آنها را با انگیزه و سخت می بینم. در این مرحله اصلاً حریف ساده نداریم و برای پیروزی در هر کدام از این بازی‌ها باید تلاش کرد. در عین حالی که مهم‌ترین حریف و مهم‌ترین بازی را همین بازی با سوریه می بینم، سخت‌ترین بازی مستقیم را دیدار مقابل عراق می‌دانم. چرا که عراقی‌ها رشد خوبی در فوتبال داشته‌اند. ما در گذشته هم مقابل عراقی‌ها مشکل داشتیم که به دلیل پیشرفت خوب فوتبال آنها این مشکل بیشتر هم شده است.

وی بیان داشت: سلامتی همه ورزشکاران مهم است، اما امروز به خاطر منافع ملی از مصدومیت عمر سوما مهاجم سوریه خوشحال هستم و امیدوارم بتوانیم از این فرصت و شرایط میزبانی نهایت بهره را ببریم.

مومنی در خصوص شانس صعود ۶ تیم گروه اول مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: پیشینه این تیم‌ها نشان می‌دهد قطعاً شانس ایران و کره جنوبی بیشتر از سایر تیم‌هاست و تصور من هم این است که ایران و کره جنوبی به صورت مستقیم از این گروه صعود می‌کنند و امارات هم به عنوان تیم سوم به مرحله حذفی مسابقات می‌رود.

7474