تیم ملی سوریه به دنبال مربی جایگزین

تیم ملی سوریه به دنبال مربی جایگزین

پایگاه خبری فوتبالی- به گفته عبدالقادر کرداغلو مدیر کمیته تیم‌های ملی، یک مربی بومی جانشین نبیل معلول مربی تونسی تیم ملی سوریه خواهد شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، پس از صعود قدرتمندانه تیم ملی سوریه از مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی، نبیل معلول سرمربی تونسی که پیش از این هدایت تیم الدحیل را برعهده داشت، به دلیل عدم دریافت دستمزد، از سمت خود کناره‌گیری کرد، بدون آن‌که استعفای کتبی و رسمی به فدراسیون فوتبال سوریه بدهد؛ این چیزی است که ابراهیم زید دبیرکل فدراسیون ادعا کرده است.

 روز گذشته جلسه‌ای 4 ساعته در فدراسیون فوتبال سوریه برگزار شد و تصمیم بر این شد تا یک مربی سوری جایگزین نبیل معلول شود؛ در حال حاضر نزار محروس، حسام السید و عماد خانکان که هر یک تجاربی در تیم‌های ملی و المپیک دارند برای این پست در نظر گرفته شده‌اند.

 فدراسیون فوتبال سوریه در ماه مارچ 2020 با نبیل معلول قراردادی یک میلیون یورویی منعقد کرده بود که شرط آن پرداخت 280 هزار یورو در لحظه انعقاد قرارداد و پرداخت الباقی این مبلغ به صورت اقساط تا حدود 30 هزار یورو در ماه بود. معلول هم‌چنین 80 هزار یورو برای صعود به دور بعدی رقابت‌ها درخواست کرده بود اما فدراسیون فوتبال سوریه به دلیل مسائل تحریمی و توقیف وجه نقد در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نتوانسته بدهی خود به معلول را به بپردازد.

معلول خود به جای فجر ابراهیم سرمربی تیم ملی سوریه شد و پس از پنج پیروزی متوالی، در دیدار مقابل گوام، چین و مالدیو تا با خاطره‌ای خوش از جمع سوریه‌ای‌ها جدا بشود و کار سرمربی بعدی را سخت‌تر کند.
 سوریه در انتظار قرعه‌کشی رقابت‌های دور نهایی مقدماتی جام جهانی است و احتمال دارد یکی از حریفان تیم ملی فوتبال ایران در دور بعدی رقابت‌ها باشد.

۴۱۵۴