اریکسن به اردیویسه نزدیک شد/ قوانین سری آ باعث جدایی او می شود؟

اریکسن به اردیویسه نزدیک شد/ قوانین سری آ باعث جدایی او می شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - کریستین اریکسن پس از پشت سر گذاشتن اتفاقات ناگوار یورو ۲۰۲۰، می خواهد مجددا در مستطیل سبز حاضر شود و از این رو، در تلاش است مدیران اینتر را قانع کند تا با انتقالش به فوتبال هلند موافقت کنند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، کریستین اریکسن، هافبک خوش استیل اینتر در حین مسابقه تیم های ملی دانمارک و فنلاند در چارچوب رقابت های یورو 2020 ناگهان به زمین افتاد و ضربان قلبش متوقف شد؛ اما خوشبختانه توسط کادر پزشکی تیم دانمارک در زمین مسابقه احیا شد.

چند روز بعد از این حادثه، اریکسن برای نصب دستگاه دفیبریلاتور (تنظیم کننده ضربان قلب) که در قلب کاشته می شود، تحت عمل جراحی قرار گرفت و در هجدهم ماه ژوئن از بیمارستان مرخص شد.

با این حال، حتی اگر اریکسن به زندگی عادی خود بازگردد، اما طبق قوانین سری آ (قانون لیگ فوتبال ایتالیا اجازه انجام بازی به بازیکنانی که دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب در بدن خود دارند نمی دهد)، اجازه حضور در زمین مسابقه و انجام بازی را نخواهد داشت.

تنها راهی که وجود دارد تا اریکسن بتواند دوباره برای اینتر بازی کند، این است که ایمپلنت دفیبریلاتور از بدنش برداشته شود؛ اما قبل از این که این اتفاق بیفتد، باید این اطمينان حاصل شود که امکان تکرار این شرایط دیگر برای این بازیکن وجود ندارد. بر همین اساس، اشتیاق اریکسن برای حضور در فوتبال هلند و بازی برای باشگاه آژاکس آمستردام، چندان تعجب آور نیست.

این انتقال، هم می تواند طی یک قرارداد قرضی انجام شود و هم این که اریکسن می تواند قرارداد فعلی خود با اینتر را با رضایت متقابل طرفین فسخ کند.

این بازیکن 29 ساله دانمارکی از آکادمی جوانان آژاکس شناخته و به جهان فوتبال معرفی شد. اریکسن تا زمان انتقال به تاتنهام در سال 2013، در این تیم هلندی بازی کرد.

اریکسن در ژانویه 2020، انتقال 27 میلیون یورویی خود به اینتر را به سرانجام رساند و سال گذشته نیز نخستین فصل حضورش در اینتر و فوتبال ایتالیا را پشت سر گذاشت و سعی کرد خود را با شرایط این لیگ معتبر اروپایی تطبیق دهد که در نهایت هم همراه با تیمش موفق به کسب اسکودتو شد.

9404