گزارش آماری/ به بهانه تقابل مجیدی و نویدکیا؛ گلزن و صد درصدی!

گزارش آماری/ به بهانه تقابل مجیدی و نویدکیا؛ گلزن و صد درصدی!

پایگاه خبری فوتبالی- اولین رویارویی فرهاد مجیدی و محرم نویدکیا به عنوان سرمربی تا ساعاتی دیگر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. 

به گزارش فوتبالی، مربیان جوانی که اولی، 30 بار در لیگ برتر مربیگری کرده (60 امتیاز در 30 بازی برای مجیدی) و دومی، برای سی‌امین بار در لیگ برتر مربیگری می‌کند (62 امتیاز از 29 بازی برای نویدکیا). نکته جالب درباره این دو نفر، رکورد صد درصدشان در رویارویی‌های سپاهان و استقلال است.

 مجیدی سرمربی و نویدکیای سرمربی هرگز به سپاهان و استقلال نباخته‌اند هرچند تنها یک بار در لیگ برابر این دو تیم قرار گرفته‌اند. نویدکیا به عنوان مغز متفکر سپاهان و نماد این تیم با شماره 4، موفق به زدن 5 گل برابر استقلال شده و فرهاد مجیدی به عنوان صاحب ازلی ابدی پیراهن شماره 7 و محبوب‌ترین استقلالی حال حاضر، 3 بار به سپاهان گل زده است.

* فرهاد مجیدی

  او برای سومین بار به عنوان سرمربی برابر سپاهان قرار می‌گیرد درحالیکه هر 2 بازی قبلی‌اش را برده است. مجیدی فصل قبل، بازی لیگ را دو بر یک از سپاهان برد و در یک چهارم جام حذفی هم این برد را با زدن 2 گل دیگر تکرار کرد البته با کلین شیت. مجیدی بازیکن هم سابقه زدن 3 گل به سپاهان را دارد شامل 2 گل در جام آزادگان و یک گل در لیگ برتر که البته بهتر است سوپرگل نامیده شود. اولین گل مجیدی در لیگ آزادگان فصل 77-1376 وارد دروازه سپاهان شد.

 استقلال آن بازی را دو یک برد در روزی که منصوریان بعد از یک دوری موقت‌‏، دوباره به استقلال برگشته بود. دومین گل را مجیدی فصل بعد وارد دروازه سپاهان کرد در دیداری که برنده‌ای نداشت. سومین گل مجیدی هم در دراماتیک‌ترین رویارویی استقلال و سپاهان زده شد که تیم مظلومی 4 بر 3 برد. مجیدی در این گل، از جمشیدیان و عقیلی و بیک زاده عبور کرد و توپ را از زیر بدن رحمتی به تور رساند.

* محرم نویدکیا

  نویدکیا برای دومین بار به عنوان سرمربی برابر استقلال قرار می‌گیرد. او در اولین رویارویی با دو گل برنده شد. از حیث صد درصد برد، نویدکیا مانند مجیدی است ولی این هافبک گلهای بیشتری نسبت به مجیدی در رویارویی های دو تیم زده: 5 گل. اولین گل نویدکیا در بازی رفت لیگ دوم و در تهران وارد دروازه استقلال شد. تیم کخ، عقب ماندگی 2 گله را جبران کرد و بازی را به تساوی کشید اما پنالتی دقیقه 90 نویدکیا، هر 3 امتیاز را به اصفهان برد. در بازی برگشت همین فصل، نویدکیا این بار برابر استقلال دبل کرد: گل اول از روی نقطه پنالتی و گل دوم 5 دقیقه بعد؛ این بازی را هم سپاهان برد. 

نویدکیا برای زدن گل چهارمش به استقلال، 6 سال صبر کرد و در پیروزی 2 یک سپاهان برابر استقلال در لیگ هشتم، زننده گل اول تیمش بود. آخرین گل او هم در لیگ دوازدهم و در تهران وارد دروازه استقلال شد، در دیداری که یک یک به پایان رسید.

* رویارویی‌های استقلال و سپاهان با حضور همزمان مجیدی و نویدکیا

رفت لیگ هفتم: سپاهان 2- استقلال یک

رفت لیگ نهم: استقلال یک - سپاهان صفر

برگشت لیگ نهم: سپاهان 2 - استقلال صفر

رفت لیگ دهم: استقلال 4 - سپاهان 3

برگشت لیگ دهم: سپاهان یک - استقلال یک

برگشت لیگ دوازدهم: استقلال یک - سپاهان یک

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی            عکس از حسن فرهادی بختاجردی