حسین عبدی: پرسپولیس در لیگ برتر بی‌رقیب است

حسین عبدی: پرسپولیس در لیگ برتر بی‌رقیب است

پایگاه خبری فوتبالی- مربی اسبق پرسپولیس معتقد است کسب پنجمین قهرمانی متوالی عامل اصلی کامبک شاگردان یحیی گل‌محمدی مقابل تراکتور بود.

به گزارش فوتبالی، حسین عبدی با اشاره به جدال شب گذشته پرسپولیس و تراکتور گفت: هیجان در بالا و پایین جدول باعث شده تا استرس بیشتری به تیم های حاضر در لیگ برتر وارد شده و این استرس روی کار تیمی پرسپولیس هم در نیمه اول تاثیر گذاشته بود. بازیکنان پرسپولیس از شروع بازی عجله بسیار زیادی برای رسیدن به گل داشتند و در ادامه با گلی که تراکتور زد کمی شرایط را برای آنها سخت شد هر چند پرسپولیس خیلی سریع به بازی برگشت و 2 گل متوالی به ثمر رساند اما تا زمانی که عبدی گل سوم را وارد دروازه تراکتور کرد هر لحظه امکان تغییر نتیجه بازی وجود داشت

هافبک اسبق پرسپولیس ادامه داد: در شرایط سخت به نوعی شاهد تلاش بیشتری از بازیکنان در زمین هستیم و به نوعی موتور دوم آنها روشن می‌شود. این موضوع دقیقا برای پرسپولیس پس از گلی که تراکتور به ثمر رساند رخ داد و با تحت فشار گذاشتن دفاع حریف و شناسایی نقاط ضعف آنها گل های دوم و سوم را به ثمر رساندند.

عبدی در ادامه صحبتهایش سراغ تعویض‌های مفید یحیی گل‌محمدی در نیمه دوم بازی دیشب می‌رود: بازیکنانی که روی نیمکت قرار می گیرند بازیکنان ضعیفی نیستند بلکه به صلاحدید مربی و بنا بر شرایط هر بازی روی نیمکت قرار می گیرند تا در زمانی که نیاز هست به تیم کمک کنند اگر آنهایی که روی نیمکت هستند ضعیف باشند نمی‌توانند کمکی بکنند. معمولا پست‌های متفاوت که مربی می‌تواند در پلن‌های مختلف از آنها استفاده کند باعث این تغییرات خواهد شد. کادر فنی با توجه به شرایط حریف، استراتژی خود را در زمین اجرایی می‌کند و بازیکنانش را در ترکیب قرار می‌دهد اما وقتی شرایط به گونه‌ای که انتظار هست پیش نرود کادر فنی ممکن است تغییر روش بدهد و نیاز به بازیکنان دیگر پیدا کند. همواره در یک تیم بازیکنان با گوناگونی و کارایی متفاوت می تواند به تیم کمک کند که فکر می‌کنم پرسپولیس این بالانس را به خوبی در تیمش ایجاد کرده است.

تعریف از مهدی عبدی سوژه بعدی صحبتهای حسین عبدی است: مهدی عبدی در لیگ قهرمانان آسیا قابلیتهای خود را نشان داده بود. گل سومی که او وارد دروازه تراکتور کرد شباهت زیادی به گلی داشت که او در فینال آسیا مقابل اولسان به ثمر رسانده بود و این نشان می‌دهد عبدی در این را شگرد دارد. عبدی با گلزنی در دو بازی اخیر خود را در کانون توجه بیشتری قرار داده است.

عبدی با اشاره به تقابل دو مربی پرسپولیسی در هفته پایانی لیگ برتر بیان کرد: هر هفته که می‌گذرد هیجان مسابقات لیگ برتر بالاتر می‌رود و این هیجان شاید تاثیر منفی در روند بازیها بگذارد اما با تمام احترامی که برای مهدی تارتار قائل هستم معتقدم پیکان تیمی نیست که بتواند خللی در قهرمانی پرسپولیس ایجاد کند و این موضوع کاملا دور از ذهن است .

عبدی صحبتهایش را اینگونه به پایان رساند: پرسپولیس با فوتبالی که این روزها ارائه می‌دهد در لیگ برتر بی‌رقیب است و تکرار قهرمانی در رقابتهای داخلی برای این تیم کار دشواری نیست اما یحیی و تیمش باید به دنبال اهداف بزرگتری باشند و کار نیمه‌تمام خود را آسیا تکمیل کنند.برای موفقیت در آسیا باید استانداردهایمان را بالا ببریم. این استانداردها شامل جنبه روانی، تاکتیکی و تکتنیکی است. اگر استانداردها را تقویت نکنیم باز هم در آسیا دچار مشکل خواهیم شد.

7655