پیوس: پیکان نمی‌تواند خطری در راه قهرمانی پرسپولیس باشد

پیوس: پیکان نمی‌تواند خطری در راه قهرمانی پرسپولیس باشد

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت پرسپولیس عقیده دارد که شاگردان یحیی گل‌محمدی توانستند برتری خود را به تراکتور دیکته کنند.

فرشاد پیوس با تمجید از عملکرد تهاجمی پرسپولیس در بازی دیشب گفت: " پرسپولیس در ایجاد موقعیت واقعا یکی از برترین‌ تیمهای ایران و آسیا است. در بازی دیشب و بعد از گلی که شاگردان یحیی از تراکتور دریافت کردند، به خوبی توانستند از شوک بزرگی که بعد از دریافت گل داشتند خارج شوند. این روحیه بردطلبی نشان‌دهنده این است که آنها هدف بزرگی را دنبال می‌کنند و قصد دارند پنجمین قهرمانی متوالی را در هفته آخر جشن بگیرند.

او در ادامه تصریح کرد: بازی از لحاظ فنی بسیار عالی بود و بازیکنان پرسپولیس از تمام فضای زمین به خوبی استفاده کردند. وقتی که دیدند روی ارسالهای هوایی و سانتر از جناحین به گل نمی‌رسند شیوه بازی خود را تغییر داده، توپ را روی زمین به گردش درآوردند و بازی مالکانه را مثل همیشه در دستور کار قراردادند که در کناره ها یک مقابل یک را به خوبی برداشته و با پاسهای کوتاه به عمق دفاع حریف رسیدند و در فضای خالی پشت دفاع تراکتور که یکی از نقاط ضعف تیم فیروز کریمی بود به حریف فشار آورده و هر وقت اراده می‌کردند به آنجا می‌رسیدند و شاهد خلق موقعیتهای زیادی توسط مهاجمان پرسپولیس بودیم.

پیوس کاملا تحت تاثیر نمایش دیشب شاگردان یحیی قرار گرفته است: هم ساختار دفاعی تیم بسیارعالی بود هم روند انتقال توپ از دفاع به حمله. تراکتور دنبال گرفتن حداقل امتیاز و نتیجه تساوی بود تا خودش را به کسب سهمیه آسیایی نزدیک‌تر کند اما پرسپولیس یک سر و گردن بالاتر از حریف بود و فوتبال بهتری را به نمایش گذاشت .

مهاجم سابق پرسپولیس آینده خوبی برای این تیم متصور است: یکی از دلایل نتایج خوب پرسپولیس همدلی‌ای است که در این تیم به وجود آمده و این نتایج خوب می‌تواند با تقویت تیم در لیگ قهرمانان آسیا ادامه پیدا کند و تیم شرایط ایده‌ال‌تری داشته باشد. اعتقاد من این است پرسپولیس در ادامه رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.

از پیوس درباره موقعیت‌سوزی بازیکنان پرسپولیس در نیمه اول بازی با تراکتور پرسیدیم. پاسخ او را بخوانید: در هفته های پایانی لیگ وقتی تیمی در کورس قهرمانی قرار دارد طبیعی است که استرس در ساق پای بازیکنانش دیده شود و موقعیتهای راحت را یکی پس از دیگری از دست بدهند. ترس از دست رفتن قهرمانی و به هدر رفتن زحمات یک فصل باعث این استرس شده بود تا بازیکنان قدر موقعیتهایی که نصیبشان می‌شود را ندانند.

پیوس با اشاره به درخشش مهدی عبدی در 2 بازی گذشته این تیم اظهار داشت: برای یک مربی هیچ چیز جذاب‌تر از موفقیت مهاجمان تیمش نیست و خوشبختانه مهاجمان پرسپولیس نمایش خوبی در بازیهای اخیر این تیم داشته‌اند. مهدی عبدی بازیکن جوان و آینده‌‍داری است که روی زمین و هوا عالی کار می‌کند. او فقط باید تمرکزش را بالاتر ببرد و باهوش‌تر عمل کند. عبدی در باکس محوطه هجده قدم یک مهاجم شش‌دانگ است که می‌تواند در آینده یک گلزن قهار برای پرسپولیس و تیم ملی باشد. او از کمترین موقعیت همیشه بیشترین استفاده را می‌کند و شک نکنید با این روند آینده خوبی در انتظار او خواهد بود.

سوژه بعدی صحبتهای پیوس، دیدار آخر پرسپولیس در لیگ است: پیکان نمی تواند خطری در راه قهرمانی پرسپولیس باشد چون این تیم دیگر انگیزه‌ای ندارد و جایگاه آنها در جدول مشخص و تقریبا تثبیت شده است. البته با شناختی که از مهدی تارتار دارم شک نکنید پیکان فوتبال حیثیتی ارائه می دهد و چون این تیم تدافعی بازی می‌کند، پرسپولیسی‌ها باید مراقب ضد حملات آنها باشند. اگر بتوانیم روی ضد حملات پیکان را مهار کنیم مطمئن باشید شاهد یک شب رویایی برای پرسپولیس و هواداران خواهیم بود.

از دید پیوس، نیمکت‌نشینی کاپیتان پرسپولیس ربطی به مسائل فنی ندارد: سیدجلال یک بازیکن اثبات شده است و قبلا کیفیت خود را با عملکردی که در زمین داشته نشان داده است. او چه زمانی که در زمین است و چه زمانی که روی نیمکت قرار دارد رهبر خوبی برای تیمش محسوب می‌شود. معتقدم نیمکت‌نشینی او بیشتر به مصدومیت این بازیکن ارتباط دارد چون او از لحاظ فنی بی‌نظیر است.

7655