واکنش اینتر به اجباری شدن کارت عبور سبز در ورزشگاه‌ها

واکنش اینتر به اجباری شدن کارت عبور سبز در ورزشگاه‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - مدیر اینتر معتقد است که قانون فاصله گذاری اجتماعی در داخل استادیوم ها باید لغو شود تا حضور تماشاگران به 50 درصد ظرفیت ورزشگاه ها برسد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، دولت ایتالیا اطمینان دارد که می تواند بدون بروز مشکلی برای سلامت تماشاگران، از ظرفیت 50 درصدی استادیوم ها استفاده کند و هواداران فوتبال فقط می توانند با ارائه کارت عبور سبز که نشانگر وضعیت سلامت آن ها از نظر بیماری کروناست، وارد استادیوم ها شوند. با این وجود رسیدن به ظرفیت 50 درصدی ورزشگاه ها با وجود قانون فاصله گذاری اجتماعی یک متر بین هواداران تقریباً غیرممکن است.

بپه ماروتا، یکی از مدیران باشگاه اینتر ایتالیا به رسانه ها گفت: "کنار گذاشتن چنین قانونی، برای اجباری شدن استفاده از کارت عبور سبز مفید خواهد بود. ظرفیت استادیوم ها با رعایت قوانین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی به حدود 25 تا 30 درصد کاهش می یابد و باعث بروز آسیب اقتصادی به باشگاه ها می شود. باشگاه ما ضمن قدردانی از تصمیم بازگشایی استادیوم ها، اعلام می کند که سعی می کنیم با هم همکاری کنیم تا فضای ورزشگاه ها را ایمن تر و قابل زیست تر کنیم، بدون اینکه چشمداشتی نسبت به موارد درآمدزایی داشته باشیم."

مدیر اینتر ادامه داد: "اینتر طی دو فصل گذشته 120 میلیون یورو از دست داده است؛ لغو قانون فعلی، کمک بزرگی به بسیاری از باشگاه ها می کند. مهم ترین چیز، حفظ سلامتی هواداران و مردم است. ما تصمیم دولت را می پذیریم اما لازم است در این خصوص گام دیگری نیز برداشته شود. اگر طبق قوانین فعلی عمل کنیم، ظرفیت اکثر ورزشگاه ها حدود 25 تا 30 درصد کاهش می یابد. می دانم که روسای سری آ در تلاشند تا به باشگاه ها کمک کنند. بهتر است قانون فاصله گذاری اجتماعی یک متری را حداقل در ورزشگاه ها برای حضور تماشاگران کنار بگذاریم."

9404