نصرتی: پرسپولیس تراکتور را ببرد، قهرمان لیگ می‌شود

نصرتی: پرسپولیس تراکتور را ببرد، قهرمان لیگ می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع سابق پرسپولیس و تراکتور معتقد است که در بازی فردا شب دو تیم کفه ترازو در بحث فنی به نفع شاگردان یحیی گل‌محمدی سنگینی می‌کند.

محمد نصرتی درباره بازی فردا شب پرسپولیس و تراکتور به خبرنگار فوتبالی گفت: این بازی به دو دلیل حساس است. پرسپولیس برای قهرمانی باید تراکتور را ببرد و 3 امتیاز این مسابقه را به اندوخته‌های خود اضافه کند و در مقابل تراکتور که اینروزها تیم بسیار باانگیزه‌ای است برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان به حداقل امتیاز این بازی نیاز ویژه‌ای دارد و این دو موضوع باعث می‌شود تا حساسیت بازی بیش از پیش شودنصرتی در ادامه با اشاره به تغییرات به وجود آمده در تراکتور بعد از حضور فیروز کریمی در راس کادر فنی این تیم اظهار داشت: فیروز کریمی به واسطه حضور در تیم های تبریزی با جو فوتبال در این استان به خوبی آشناست و با توجه به اینکه علاقه زیادی نیز به تیم تراکتور دارد سعی کرده در این مدت و از بازی با ذوب آهن که مسئولیت کادر فنی را بر عهده گرفت انگیزه‌های از دست رفته را به تراکتور بازگرداند. بازی این تیم مقابل آلومینیوم نشان داد تراکتوری‌ها در خط حمله و فاز هجومی از بازیکنان باهوشی بهره می برند که ضربات نهایی را خیلی خوب می زنند.

نصرتی، صحبتهایش در خصوص آخرین شرایط تراکتور را اینگونه ادامه داد: تراکتور در زمان رسول خطیبی دچار برخی حواشی شد که به شبکه های اجتماعی و رسانه‌ها هم کشیده شد تا روی روند نتیجه گیری پرشورها تاثیر منفی بگذارد اما فیروز کریمی با صحبت های خوبی که در راستای کار روانشناسی با بازیکنانش انجام داد وضعیت تیم را کاملا متحول کرد و البته تلاش و غیرت بازیکنان هم در نتایجی که این تیم به دست آورده موثر بود.

نصرتی با اشاره به وضعیت شاگردان یحیی گل‌محمدی در آستانه بازی با تراکتور بیان کرد: با تمام احترامی که برای همه تیم های لیگ برتری در فوتبال ایران قائل هستم اما پرسپولیس در حال حاضر بهترین و یکدست ترین تیم غرب آسیاست و این را در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اثبات کرد و اگر بدشانسی سراغ آنها نمی‌آمد به راحتی فصل گذشته قهرمان آسیا می شدند.در حال حاضر با توجه به رابطه‌ای که بین بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس وجود دارد و درک متقابلی که از همدیگر دارند شانس پرسپولیس را برای برد بیشتر از تراکتور می‌دانم اما امیدوارم هر تیمی که در زمین مسابقه شایسته‌تر است به برتری و سه امتیاز این مسابقه برسد.

تعریف از عملکرد فرشاد فرجی سوژه بعدی صحبتهای مدافع سابق تیم ملی است: فرشاد فرجی در چند بازی متوالی که در ترکیب ثابت پرسپولیس قرار گرفته عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه داده و به راحتی می تواند تا چند سال خط دفاع پرسپولیس را بیمه کند. فرجی سرعت بسیار خوبی دارد و در کنار آن از قدرت بازیسازی و سرزنی نیز برخوردار است و در این چند بازی در کنار کنعانی زادگان زوج بسیار خوبی را تشکیل دادند.

از نصرتی درباره شایعه جدایی سیدجلال از پرسپولیس در پایان فصل پرسیدیم. شایعه‌ای که در یکی از روزنامه‌های امروز منتشر شده بود. پاسخ نصرتی را بخوانید: هر چند معتقدم سیدجلال اگر مصدوم بود در 2 بازی گذشته در لیست 18 نفره قرار نمی‌گرفت اما شاید صلاحدید کادر فنی این بوده که فشار زیادی به کاپیتان پرسپولیس وارد نشود. چون در تمرینات تیم نیستم نمی‌توانم درباره شرایط بدنی او اظهار نظر درستی داشته باشم ولی سیدجلال حسینی در لیگ قهرمانان آسیا و بازی های این فصل تیمش، بازیکن بسیار مثبت و یک کاپیتان به تمام معنا بود و با توجه به جدایی کنعانی‌زادگان در پایان فصل و عدم حضور بازیکنی باتجربه در خط دفاع، سیدجلال حسینی می تواند یک فصل دیگر به پرسپولیس کمک کند.

مدافع سابق تیم ملی در پاسخ به سوالی که آیا بهتر است وحید امیری در دفاع چپ بازی کند یا یک خط جلوتر برود اینگونه توضیح داد: این موضوع بستگی به شرایط حریفان و خود پرسپولیس دارد شما یک زمانی تیم غالب میدان هستید مانند بسیاری از بازی های این فصل که پرسپولیس انجام داد و نیاز دارید دفاع چپ و راست در حملات شرکت کنند. در چنین شرایطی طبیعی است که امیری در دفاع چپ مثمرثمرتر باشد. هر تیمی امیری را داشته باشد از بازی او لذت می‌برد چون او بازیکن بی نظیری است .

نصرتی در پاسخ به سوالی که آیا تکلیف قهرمان لیگ بیستم فرداشب مشخص خواهد شد یا نه، گفت: سپاهان حریف پرسپولیس در کورس قهرمانی،یک بازی حساس با ذوب آهن دارد و قطعا دربی اصفهان بازی راحتی برای سپاهان نخواهد بود. به نظر من اگر پرسپولیس بتواند برنده از مصاف با تراکتور زمین را ترک کند قهرمانی این تیم مسجل خواهد شد."

7655