افسوس استقلال برابر الهلال‌عربستان؛ کاش میهمان بودیم!

افسوس استقلال برابر الهلال‌عربستان؛ کاش میهمان بودیم!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلالی‌ها دل خوشی از میزبانی از الهلال در زمین بی‌طرف ندارند و این موضوع ارتباط مستقیمی با مسائل مالی دارد.

به گزارش فوتبالی، استقلال باید روز23 شهریور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در کشور امارات از الهلال عربستان میزبانی کند. این میزبانی در روزهایی که استقلالی ها مشکلات بسیاری دارند رقمی حدود 5 میلیارد تومان هزینه در پی خواهد داشت.

یک روزنامه عربستانی مدعی شده بوده که استقلال باید هزینه رفت و آمد و اسکان الهلال را هم بدهد که این خبر اشتباه است.

 طبق اطلاعات خبرنگار فوتبالی، استقلال فقط باید هزینه‌های مربوط به زمین تمرین، محل برگزاری مسابقه، ترانسفر گروه داوری، امور امنیتی، ترانسفر از فرودگاه تا هتل و محل تمرین و ورزشگاه و امور پزشکی را در امارات پرداخت کند و طبق برآورد اولیه حداقل چیزی حدود 100 تا 150 هزار دلار هزینه‌‌های اجاره زمین تمرین و محل مسابقه است که عمده هزینه تیم میزبان به همین امر مربوط می‌شود.

از طرف دیگر، هزینه اقامت کاروان حدود 50 نفره ستقلال برای 5 شب در یکی از هتل‌های 5 ستاره دبی چیزی حدود یک تا یک و نیم میلیارد هزینه روی دست استقلالی‌ها خواهد گذاشت و مشخص نیست در این بی‌پولی، آبی‌ها چطور می‌خواهند این هزینه را تامین کنند.

نکته قابل توجه اینکه اگر استقلال به جای میزبانی از الهلال، میهمان حریف عربستانی‌اش بود، کمک هزینه AFC را به عنوان تیم میهمان دریافت می‌کرد و دیگر نیازی نبود که این باشگاه رقمی حدود 5 میلیارد تومان برای بازی با الهلال هزینه کند.

9697