بررسی اعداد و ارقام رکوردهای مسی/ تمام رکوردهایی که لئو می تواند به آن برسد

بررسی اعداد و ارقام رکوردهای مسی/ تمام رکوردهایی که لئو می تواند به آن برسد

پایگاه خبری فوتبالی - اکنون به جرات می توان گفت که با تمدید قرارداد لیونل مسی، فوق ستاره و کاپیتان آبی اناری ها در فصول آتی نیز در نیوکمپ ماندگار است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مارکا، کار تمدید قرارداد لیونل مسی با بارسلونا تقریبا رو به اتمام است و تنها اعلام رسمی بلوگرانا در آینده نزدیک باقی مانده است. قهرمان کوپا آمریکا به مدت 5 سال دیگر حضور خود در نیوکمپ را تمدید خواهد کرد که به بارسلونا این امکان را می دهد تا با خیال راحت و بدون نگرانی بابت آینده یکی از بزرگ ترین ستارگان دنیای فوتبال به سایر امور باشگاه بپردازد. علاوه بر این، این فرصت را به مسی می دهد که رکوردهای افسانه ای خود را قبل از آویزان کردن کفش ها یا انتقال به لیگ MLS آمریکا، بیشتر ارتقا دهد. اما چه اهدافی برای او باقی مانده است که تا کنون آن را کسب نکرده باشد یا میل به کسب مجدد آن داشته باشد؟

شاید بزرگ ترین اهداف اعجوبه آرژانتینی در آینده، قهرمانی در جام جهانی با آرژانتین و قهرمانی در لیگ قهرمانان با بارسلونا باشد. پیروزی در کوپا آمریکا فقط باعث می شود تا عطش مسی برای کسب موفقیت ها به طور موقت فروکش کند اما اکنون او کسب جام جهانی همراه با آرژانتین را بیش از هر زمان دیگری برای خود دست یافتنی می داند و اگر خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا به قول خود برای ساختن بارسایی قدرتمند وفا کند، شاید مسی بتواند یک بار دیگر لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند.

فصل آتی، هجدهمین فصل حضور مسی در بارسلونا خواهد بود و او بیش از هر شخص دیگری، به رسیدن به رکورد 151 بازی ژاوی در لیگ قهرمانان اروپا نزدیک است.

مسی می خواهد تا قبل از پایان دوران فوتبال خود، از دوست صمیمی خود دنی آلوز برزیلی (به عنوان فوتبالیستی که بیشترین عناوین و افتخارات را کسب کرده) پیشی بگیرد. تا کنون این بازیکن برزیلی 44 افتخار و مسی 38 افتخار در کارنامه خود ثبت کرده اند.

اگر مسی بتواند با سرعت فعلی خود به گلزنی ادامه دهد، در کمترین زمان ممکن می تواند به رکورد 500 گل زده در لیگ برسد که در حال حاضر 27 گل با این رکورد فاصله دارد. همچنین با احتساب تمامی مسابقات، او فقط به بازی در 33 مسابقه دیگر نیاز دارد تا به رکورد 800 بازی برسد.

در مورد کسب توپ طلا نیز کریستیانو رونالدو تنها بازیکنی است که در طول دوران زندگی حرفه ای خود به مسی نزدیک شده است و هر دو موفق شده اند تعداد چشمگیری توپ طلا را از آن خود کنند. تا این لحظه، مسی شش و فوق ستاره پرتغالی تیم یوونتوس پنج توپ طلا کسب کرده اند و بعید است که مهاجم یوونتوس یا بازیکن دیگری به رکورد شش توپ طلای مسی برسند؛ این در حالی است که احتمال کسب هفتمین توپ طلا توسط مسی در سال جاری نیز (با توجه به قهرمانی در کوپا آمریکا) وجود دارد و او را در این زمینه، دست نیافتنی تر می کند. این دو فوق ستاره آرژانتینی و پرتغالی جهان فوتبال همچنین در مورد اهدافی در حیطه لیگ قهرمانان اروپا هم نزدیک به هم هستند و کماکان هر کدام نیز فرصت بهبود بخشیدن به رکوردهای خود در چمپیونزلیگ را دارند.

9404