گزارش آماری/ بازی ویژه برای استقلال؛ برد 300 و گل 900

گزارش آماری/ بازی ویژه برای استقلال؛ برد 300 و گل 900

 پایگاه خبری فوتبالی- استقلال پس از بردن دربی جام حذفی و رسیدن به جمع 4 تیم برتر این رقابتها، این هفته میزبان نفت مسجدسلیمان است. 

به گزارش فوتبالی، دیداری که به واسطه حضور محمود فکری روی نیمکت مهمان، ویژگی ها و احتمالا حاشیه های خاص خودش را دارد چراکه فکری، فصل را روی نیمکت استقلال استارت زد ولی پس از 7 برد، 6 مساوی و 3 باخت، با نارضایتی شدید هواداران و البته بازیکنان و مدیران وقت استقلال استعفا داد و رفت تا فرهاد مجیدی بیاید. این بازی اما از یک نظر دیگر هم برای استقلال مهم است؛ از نظر تاریخی و رکوردی در لیگ برتر.

* برد 300

در تاریخ لیگ برتر، سابقه نداشته تیمی بتواند به رکورد 300 برد برسد. و حالا استقلال با ثبت 299 برد، در یک قدمی این عنوان قرار دارد. استقلال درحالی با بردن فقط یکی از 3 بازی پیش رویش به برد شماره 300 در تاریخ لیگ برتر می‌رسد که نزدیک ترین رقبایش برای رسیدن به این مرز، باید یکی و یا دو فصل دیگر صبر کنند. پرسپولیس در حال حاضر 291 برد دارد و به فرض پیروزی در همه بازیهای باقیمانده‌اش تا انتهای فصل، بازهم به رکورد 300 پیروزی نمی‌رسد و باید منتظر فصل بعد باشد. سپاهان هم 273 برد در تاریخ لیگ برتر کسب کرده و برای رسیدن به مرز 300 برد باید به احتمال فراوان منتظر لیگ بیست و دوم بماند.

* گل 900

تا به حال سابقه نداشته تیمی در تاریخ لیگ برتر به مرز 900 گل زده برسد ولی استقلال با زدن تنها یک گل دیگر به این رکورد می‌رسد. با توجه به اینکه تیم مجیدی در هر 4 بازی اخیرش برابر سایپا، تراکتور، گل گهر و شهر خودرو، 2 گل زده خیلی بعید است گل شماره 900 را برابر نفت نزند. استقلال برای رسیدن به گل 900 نیاز به یک گل دیگر دارد درحالیکه پرسپولیس تا به حال 860 گل و سپاهان هم 874 گل زده‌اند و رسیدن‌شان به مرز 900 گل زده، موکول می‌شود به لیگ بعدی.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی