عزیزیان: دربی می‌تواند رقابت بین لک و حسینی باشد

عزیزیان: دربی می‌تواند رقابت بین لک و حسینی باشد

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه بان اسبق استقلال و پرسپولیس نظرش را در مورد دربی می گوید و در پایان نیز خاطره ای از زمان حضورش در چارچوب استقلال در دربی تعریف می کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، سعید عزیزیان که به همراه محمود فکری در نیم فصل اول در کادرفنی استقلال حضور داشت در مورد شرایط اخیر این تیم گفت: بعد از اینکه استقلال از لیگ قهرمانان آسیا برگشت نتوانست نتایج خوبی بگیرد و یکی، دو باخت آوردند و بعد از آن عملکرد خوبی داشتند و توانستند نتایج خوبی بگیرند و خودشان را به صدر جدول نزدیک کنند.

او در مورد عملکرد سید حسین حسینی که نیم فصل اول به عنوان مربی گلر ها زیر نظر خودش تمرین می کرد ادامه داد: سیدحسین حسینی از لحاظ اخلاقی بسیار فوق العاده است و خیلی زحمت می کشید ولی به حقش نمی رسید اما  در چند بازی اخیر عالی کار کرده و با کلین شیت هایی که داشته دروازه استقلال را بسته نگه داشته و به کمک بقیه اعضا تیم توانستند بازی ها را ببرند. خوشحالم که سید حسین به جایگاه اصلی اش برگشته و دوست دارم همین گونه ادامه دهد و انشاالله مربیان تیم ملی سید حسین را هم ببینند که واقعا خوب کار می کند و جایش در تیم ملی خالی است و امیدوارم دعوت شود تا ما هم خوشحال شویم.

وی که سابقه حضور در دو تیم استقلال و پرسپولیس را دارد در مورد اینکه چه نتیجه‌ای برای دربی حذفی روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌کند گفت: بازی دربی همیشه سخت است و فرقی نمی‌کند که جام حذفی باشد یا لیگ برتر. بچه هایی که می خواهند در این مسابقات شرکت کنند در طول هفته به خوبی استراحت و تغذیه را رعایت می کنند و به فکر بازی هستند چون تا سالهای آینده از دربی‌ها یاد می‌کنند و به نظر من در این بازی تیمی که کمتر اشتباه کند برنده می شود و حتی از موقعیت هایش به نفع احسن استفاده بکند می تواند نتیجه بگیرد. دو تیم می آیند که در درجه اول گل نخورند که نبازند و بعد به پیروزی فکر می کنند. ممکن است بازی به پنالتی هم بکشد و پنالتی هم به نوعی شانس و اقبال است.

دروازه‌بان سابق سرخابی ها در مورد احتمال اینکه دربی حذفی به پنالتی  کشیده شود و نقش تاثیرگذار گلر ها در این زمینه این گونه توضیح می دهد: وقتی  بازی به ضربات پنالتی کشیده می‌شود اگر دروازه‌بانی بتواند پنالتی بگیرد واقعاً شاهکار کرده  و به تنهایی هنر خودش است و آن تمرکزی که انجام داده ولی اگر بتواند بگیرد کسی به او خورده نمی گیرد. اگر بازی فینال ایتالیا و انگلیس را دیده باشید متوجه می شوید که یک دروازه بان چقدر میتواند در قهرمانی تیمش تاثیرگذار باشد. گلر ایتالیا سه پنالتی پشت سر هم را گرفت و به نظر من حامد لک و حسین حسینی هر دو دروازه بان های بسیار خوبی هستند و  اگر بازی به  پنالتی بکشد جذاب و رقابت بین دروازه بان هاست و امیدوارم هر تیمی حقش است  پیروز میدان بشود.

عزیزیان در  پایان مصاحبه را با یک خاطره از دربی هایی که در آن حضور داشته به اتمام رساند و افزود: من چند بار در استقلال مقابل پرسپولیس بازی کردم و بالعکس. اولین بازی من با پیراهن استقلال در سال ۶۸ مقابل پرسپولیس آن هم در جام حذفی بود. آن سال  ۱۲۰ دقیقه زیر باران بازی کردیم و به پنالتی کشیده شد، گل اول مان را امیرقلعه‌نویی زد که وحید قلیچ گرفت. وقتی هم که بازیکنان پرسپولیس پنالتی زدند من جهت همه توپ ها به جز یک توپ را درست تشخیص دادم ولی متاسفانه تبدیل به گل می شدند. ضربه آخرمان را هم شکورزاده زد که به بالای دروازه رفت و باختیم. در آن بازی ناصرخان حجازی هم به رختکن آمده بود و  وقتی داشتیم برمیگشتیم به من گفت درون دروازه در طول بازی عالی بودی و من به تو یک نصیحت می کنم و آن هم این است که زمان پنالتی کمی زودتر باید حرکت کنی که به توپ برسی چون من برای همه توپ‌ها رفتم ولی به آن نرسیدم و این تا همیشه در ذهن من باقی ماند.

7474