گزارش ویژه/ پرونده شهرخودرو و یحیی و پرسپولیس همچنان باز است/ مشهدی ها 6 میلیاردشان را می خواهند!

گزارش ویژه/ پرونده شهرخودرو و یحیی و پرسپولیس همچنان باز است/ مشهدی ها 6 میلیاردشان را می خواهند!

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه پرسپولیس تا به امروز موفق به پرداخت مبلغ رضایت نامه یحیی گل محمدی به باشگاه شهرخودرو به زعم سازمان لیگ و فدراسیون و پدیده به زعم مشهدی ها نشده است.

به گزارش فوتبالی، باشگاه پرسپولیس بعد از جدایی گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی خود در نیم فصل لیگ نوزدهم، با یحیی گل محمدی و باشگاه شهرخودرو برای حضور در این تیم به توافق دست یافت و مقرر شد باشگاه پرسپولیس در قبال پرداخت مبلغ 9 میلیارد تومان گل محمدی را به خدمت بگیرد، مبلغی که تا به امروز تنها 3 میلیارد آن پرداخت شده است.

این توافق که بین انصاری فرد مدیرعامل وقت قرمزها و حمیداوی مالک شهرخودرو انجام شد سر و صدای زیادی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ایجاد کرد و از آن به عنوان یکی از گرانترین نقل و انتقالات فوتبال ایران در حوزه مربیان نام برده شد.

باشگاه پرسپولیس حالا باید 6 میلیارد باقی مانده این باشگاه را به باشگاه مشهدی پرداخت کند اما هنوز نتوانسته و به همین دلیل باشگاه شهرخودرو از باشگاه پرسپولیس به کمیته انضباطی و همچنین کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کرده است. یکی از پرونده هایی که بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس درگیرش شده است. با این حال موضوع نگران کننده در شرایط مالی بحرانی پرسپولیس در خصوص این توافق است که می‌تواند باشگاه را در چالش سخت‎تری نیز قرار دهد. 

کمیته تعیین وضعیت که پیش از نیم فصل دوم مانع ثبت قرارداد بازیکنان تازه به خدمت گرفته قرمزها شد پس از تعهدی که پرسپولیس به این کمیته داد مبنی بر اینکه تا 17 خرداد بدهی های خود را تسویه خواهد کرد اجازه ثبت قرارداد ترابی و مغانلو را صادر کرد. قرمزها تا پایان خرداد بخش اعظمی از بدهی ها را پرداخت کردند تا حسن نیت خود را در این رابطه نشان دهند اما یکی از پرونده های سنگین که بابت آن تعهد داده اند همین مبلغ رضایت نامه یحیی گل محمدی است که گفته می شود باشگاه شهرخودرو به شدت به دنبال دریافت آن است و در روزهای گذشته پیگیری هایی را از طریق فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت انجام داده است.

بدعهدی پرسپولیسی ها در پرداخت مبلغ رضایت نامه یحیی روی جذب فرشاد فرجی و حتی حضور قاسمی نژاد در استقلال تاثیر گذاشت. فرجی که در نیم فصل به پرسپولیس آمد مجبور شد با فروش منزل مسکونی در شمال کشور 2 میلیارد مبلغ رضایت نامه اش را به صورت نقدی و کشیدن کارت بانکی اش در حساب باشگاه شهرخودرو پرداخت کند چون این باشگاه دیگر به وعده پرسپولیس اعتمادی نداشت.

این موضوع حتی روی انتقال امین قاسمی نژاد به استقلال هم تاثیر گذاشت و آنها معتقد بودند سرخابی ها بدحساب هستند و به چک هایی که صادر می کنند و تعهد مالی که خواهند داد عمل نمی کنند به همین دلیل از قاسمی نژاد خواستند تا او مبلغ رضایت نامه اش را خود پرداخت کند اما او برخلاف فرجی توانایی پرداخت مبلغ 4 میلیاردی(که 2 میلیارد تومان آن بر عهده استقلال بود) را نداشت تا انتقال او به استقلال لغو شود. البته قاسمی نژاد می خواست دو میلیارد تومانش را بدهد اما باشگاه شهرخودرو به چک دو میلیاردتومانی باشگاه استقلال یا چک اعضای وقت هیات مدیره اعتقادی نداشتند.

باشگاه پرسپولیس این روزها درگیر بحران مالی شدیدی با توجه به احکام صادره از سوی فیفا در قبال شکایت گابریل کالدرون هم هست و موضوع یحیی و شهرخودرو به طبع می‌تواند شرایط را برای آنها سخت‌‎تر کند و باید دید جعفر سمیعی و همکارانش در هیات مدیره پرسپولیس ، اکنون با این چالش به چه شکل برخورد خواهد کرد.

گزارش از زانیار دلیری/ پایگاه خبری فوتبالی

7655