کدام دروازه‌بان رکورددار کلین شیت در تاریخ یورو است؟

کدام دروازه‌بان رکورددار کلین شیت در تاریخ یورو است؟

پایگاه خبری فوتبالی - رقابت های یورو 2020 به مرحله نیمه نهایی رسیده است و دیگر چیزی تا پایان این رقابت ها و مشخص شدن قهرمان این دوره باقی نمانده است.

به گزارش فوتبالی، اکنون نگاهی می اندازیم به دروازه بانانی که برای بیشترین دقایق ممکن دروازه خود را در تاریخ رقابت های جام ملت های اروپا بسته نگه داشته اند.

در یورو 2020، تیم ملی انگلیس رکورد خوبی در بسته نگه داشتن دروازه اش ثبت کرده است و دروازه بان این تیم یعنی جردن پیکفورد عملکرد بسیار خوبی داشته است و همین قضیه موجب شده است تا این دروازه بان اکنون وارد رکورد داران کلین شیت در تاریخ جام ملت های اروپا شود.

تیم ملی انگلیس در مراحل حذفی 6 گل به ثمر رسانده است و هیچ گلی نخورده است. انگلیسی ها آلمان را با نتیجه دو بر صفر شکست دادند و اوکراین را هم با نتیجه 4 بر صفر در هم شکستند.

دروازه بانی که رکورددار بیشترین کلین شیت در تاریخ یورو از نظر دقایق است، فن در سار است که 541 دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشته است. پس از او ایکر کاسیاس با 509 دقیقه قرار دارد و پس از کاسیاس هم دینو زوف با 494 دقیقه قرار دارد.

پس از این سه دروازه بان، نوبت به نویر و پاتریسیو می رسد که به ترتیب رکورد 491 دقیقه و 452 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه دارند و پس از آن دیگر نوبت به پیکفورد می رسد که تاکنون 450 دقیقه دروازه خود را در یورو بسته نگه داشته است.

1470