گزارش روز؛ فدراسیون فوتبال بابت صعود تیم ملی چقدر به کارمندان فدراسیون و همراهان تیم ملی پاداش داد؟

گزارش روز؛ فدراسیون فوتبال بابت صعود تیم ملی چقدر به کارمندان فدراسیون و همراهان تیم ملی پاداش داد؟

پایگاه خبری فوتبالی- صعود تیم ملی به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، باعث شد تا عزیزی خادم بر خلاف دوره های قبل که تیم ملی از این مرحله صعود می کرد، به کارمندان فدراسیون فوتبال پاداش دهد و البته این پاداش علاوه بر پاداشی است که به همراهان تیم ملی در منامه داده شده است.

به گزارش فوتبالی، پیش از این در گزارشی به این نکته اشاره کرده بودیم که جدا از پاداش 150 میلیون تومانی وزارت ورزش برای دراگان اسکوچیچ و شاگردانش، سازمان برنامه و بودجه، هم 100 میلیون تومان به تیم ملی پاداش داده و رئیس سازمان صدا و سیما هم در مراسم تقدیر از ملی‌پوشان، به هر کدام از آنها 3 سکه تمام بهار آزادی داد. البته این پاداش ها برای بازیکنان تیم ملی، کادرفنی تیم ملی شامل سرمربی و سرپرست و  دستیاران است و البته به نسبتی که ظاهرا بین 40 تا 50 درصد کادرفنی است به تدارکات و مدیررسانه ای و ماساژورها می رسد. در واقع این پول جدا از پاداشی است که بازیکنان تیم ملی بابت برد در هر بازی دریافت می‌کردند. طبق آخرین خبرها، بازیکنان و کادر برای هر برد در بازی های دوستانه و رسمی، 5200 دلار دریافت می کنند که به این ترتیب به همه این پاداش ها، 20800 دلار هم اضافه می شود. فدراسیون فوتبال در دوره قبل هزینه روزانه 100 دلار پول توی جیبی همراهان و بازیکنان تیم ملی را به روزانه 50 یورو کاهش داده و به همین دلیل 850 یورو به همه بازیکنان و کادر و همراهان تیم ملی در منامه داده شده است. منتهی پاداش‌ها به همین موارد ختم نمی‌شود.

همه پاداش می‌گیرند حتی کارمندان فدراسیون فوتبال

دیروز بود که روزنامه خبرورزشی در گزارشی از پاداش حداقل 25 میلیونی فدراسیون به مدیران میانی‌اش بابت صعود تیم ملی به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی خبر داد. پاداش دادن به کارکنان فدراسیون فوتبال، اتفاقی است که بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 شروع شد و اگر چه این پاداش قبلا برای صعود به جام جهانی اصلی، به اعضای فدراسیون – از مدیر گرفته تا کارمند – تعلق می‌گرفت اما حالا رسیدن به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هم فدراسیون را به خرج انداخته است. طبق اطلاعات خبرنگار فوتبالی، پاداشی که برای روسای هر کدام از دپارتمان‌ها و کمیته‌های فدراسیون در نظر گرفته شده، 28 میلیون تومان بوده ضمن آنکه هر کدام از کارمندان فدراسیون هم 11 میلیون و هشتصد هزار تومان پاداش گرفتند که این دریافتی ها پس از کسورات مربوط به مالیات پاداش بوده است.

اسکوچیچ و همکارانش چقدر پاداش گرفتند؟

همانطور که در بالا گفته شد کادر فنی تیم ملی هم مثل بازیکنان از پاداش وزارت ورزش و سازمان برنامه بودجه و سازمان صدا و سیما سهم داشتند و دریافتی آنها مشابه دریافتی بازیکنان بوده است ضمن آنکه بابت هر پیروزی تیم ملی در بحرین، 5200 دلار به حساب اسکوچیچ و همکارانش اختصاص پیدا کرده است که باید دید به آنها داده شده یا قرار است داده شود. چون وقتی عدد 20800 دلار را ضرب در تعداد بازیکنان و کادرمی کنیم به عدد نزدیک به 800 هزار دلار می رسیم. 

سایر پاداش ها

تمام کسانی که در بحرین و تحت هر عنوانی همراه تیم ملی بودند، 850 یورو به عنوان پول توجیبی از فدراسیون دریافت کردند. اتفاقی که البته جدید نیست و در سالهای گذشته هم پول توجیبی در اختیار تیم ملی و همراهانش قرار گرفته است اما جدا از این پول توجیبی، هر کدام از همراهان تیم ملی، با انتخاب رییس فدراسیون فوتبال حداقل 100 و حداکثر 350 میلیون تومان به عنوان پاداش دریافت کردند و شنیده شده برخی هم پاداش 400 میلیون تومانی گرفته اند همانطور که گفته شد رئیس فدراسیون فوتبال، با تشخیص خودش این پاداش را به همراهان تیم ملی پرداخت کرده است. البته در روزهای گذشته حرف و حدیثهای بسیاری درباره این پاداش ها مطرح شده است. نکته مهم این است که فدراسیون فوتبال هیچگاه در این مرحله برای صعود تیم ملی به مرحله نهایی به کارمندان و حتی بازیکنان اینگونه پاداش نداده بود و تنها هزینه پول توی جیبی همراهان و بازیکنان و کادر به همراه پاداش مصوب هر برد به آنها واریز می شد. 

1984