توصیه ذوالفقارنسب به فدراسیون فوتبال؛ رزومه مربیان خارجی خوب را بگیرید

توصیه ذوالفقارنسب به فدراسیون فوتبال؛ رزومه مربیان خارجی خوب را بگیرید

پایگاه خبری فوتبالی- مربی تیم ملی در جام جهانی 98 می‌گوید مربیان خارجی بسیاری هستند که آرزوی نشستن روی نیمکت ایران را در راه مسابقات انتخابی جام جهانی دارند.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی با اشاره به شرایط حساس این روزهای تیم ملی گفت: "فدراسیون باید هر چه زودتر در این زمینه تصمیم گیری کند تا زمان بیش از این از دست نرود. اسکوچیچ مربی خوبی است اما اگر قرار بر ماندن او باشد باید فدراسیون تمام قد پشت او باشد و از این مربی حمایت کند."

رییس کانون مربیان فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل انتقاد شما از انتخاب جلال طالبی در برنامه ورزش و مردم چه بود، این توضیح را داد:" در این مورد ترجیح می دهم دیگر صحبتی نکنم و گفتنی ها را در برنامه ورزش و مردم بیان کردم هر چند همچنان به تصمیم آن زمان فدراسیون نقد دارم و معتقد بودم ایویچ باید به کارش در تیم ملی ادامه می داد. او یک مربی فوق‌العاده بود که تلاش می‌کرد تا تیم ملی بهترین نتایج را بگیرد چون اگر تیم ملی نتیجه می‌گرفت در رزومه این مربی هم تاثیرگذار بود."

از ذوالفقارنسب درباره این پرسیدیم که وضعیت نیمکت تیم ملی هنوز مشخص نیست و شاید فدراسیون تصمیم به قطع همکاری با اسکوچیچ بگیرد و سراغ یک مربی دیگر برود. پاسخ او را بخوانید:" نیمکت تیم ملی در صورت صعود به جام جهانی به یک مربی طراز اول خارجی نیاز دارد که توان تصمیم گیری در مواقع حساس را داشته باشد، یک مربی بزرگ که برایش شرط و شروط گذاشته و بتوانیم او را مدیریت کنیم. نباید اجازه داد برخی افراد که چسپیده به فوتبال هستند در خارج از ایران به دنبال بازگرداندن کی‌روش باشند. بازگشت او به فوتبال ایران یک کار اشتباه و بازگشت به عقب است. او برای دستیارانش که مربیان درجه 4 جهان بودند و همچنین ماساژورهای تیم ملی مبالغ کلانی دریافت کرد."

به گفته شهاب الدین عزیزی خادم، هیات رییسه فدراسیون فوتبال تکلیف اسکوچیچ را مشخص خواهد کرد. اتفاقی که ذوالفقارنسب اینگونه تحلیلش کرده است : "اگر قرار بر تصمیم‌گیری هیات رییسه فدراسیون فوتبال است، باید اعضای هیات رییسه هر 3 روز یکبار جلساتی را با حضور کارشناسان و مربیان اهل فن برگزار کنند تا سرمربی تیم ملی انتخاب  شود و بتواند برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد. اگر هم قرار است کمیته فنی تصمیم گیرنده باشد باید این کمیته هر چه زودتر تشکیل شده و اعضای آن مشخص شوند."

این کارشناس فوتبال، صحبتهایش را اینگونه ادامه داد:" فدراسیون فوتبال می تواند با فدراسیون کشورهای مختلف و صاحب سبک در فوتبال مانند کرواسی، فرانسه، آلمان و .. مکاتبه کرده و درخواست کند لیست مربیانی که رزومه خوبی دارند و در حال حاضر در تیمی مشغول به فعالیت نیستند را برای فدراسیون بفرستد تا کمیته فنی و یا هیات رییسه پس از بررسی گزینه ها بتواند بهترین انتخاب را برای نیمکت تیم ملی داشته باشد."

آخرین سوال ما از ذوالفقارنسب درباره مذاکره رئیس فدراسیون فوتبال با او برای ریاست کمیته فنی فدراسیون بود:" تاکنون 2 جلسه با رییس فدراسیون برگزار کرده‌ایم و آخرین بار روز جمعه با ایشان تلفنی صحبت کردم .قرار بر این شد که تا پایان هفته جلسه‌ای حضوری داشته باشیم و اگر توافق حاصل شد بتوانیم با انتصاب سایر اعضا کار خود را شروع کنیم."

7655