قانون درستی برای حمله به اتوبوس نداریم

قانون درستی برای حمله به اتوبوس نداریم

پایگاه خبری فوتبالی - در مورد ماجرای حمله به اتوبوس پرسپولیس در اصفهان حکمی صادر شده که باشگاه پرسپولیس به آن اعتراض دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، ابراهیم شکوری معاون باشگاه می‌گوید مگر در ورزشگاه به اتوبوس ما حمله کردند که خاطیان از حضور در آنجا محروم شدند؟ واقعیت قضیه این است که در این قبیل موارد خلاء قانونی وجود دارد و به قول معروف قانون کامل نیست. بخشی از این قضیه به پلیس ونیروهای انتظامی برمی‌گردد و مسلما با احکام کمیته انضباطی نمی‌توان جلوی تکرار این حوادث را گرفت. کمیته مورد نظر قبلا هم در حکمی پرسپولیس و سپاهان را از بازیهای فصل آینده مقابل یکدیگر محروم کرده بود که در این مورد هم حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشت چرا که پرسپولیسی‌ها می‌گفتند آن اتفاق تلخ در اصفهان رخ داده و ما نباید محروم شویم.

به نظر می‌رسد در این مورد باید قانون جدیدی وضع شود تا احکام عادلانه تری هم صادر شود. مطمئناً با محروم شدن دو نفر از حضور در ورزشگاه نمی‌توان جلوی تکرار این قبیل اتفاقات را گرفت و باید فکر دیگری برای آن کرد.از طرفی باشگاه سپاهان هم می‌گوید از کجا معلوم که آن هوادارانی که پیراهن زرد پوشیده بودند، سپاهانی باشند؟ ازطرفی حرف پرسپولیسی‌ها چیز دیگری است و آنها خواستار برخورد جدی‌تر از سوی فدراسیون فوتبال هستند. به هر حال بعضی از ناهنجاری‌های فوتبالی هم مستقیماً به ناهنجاری‌های موجود در جامعه مربوط می‌شودو البته خلأ قانونی هم باعث می‌شود تا یکسری اتفاقات زشت تکرار شود. مسلماً اینکه به اتوبوس یک تیم حمله شود، در هیچ کجای دنیا عمل پسندیده ای محسوب نمی‌شود اما این از آن دست اتفاقاتی است که در حاشیه فوتبال ایران انجام می‌شود و متاسفانه هیچ‌کس هم جوابگوی آن نیست.

1470