پاسخ به یک سوال؛ چرا اسکوچیچ جانشین کالدرون در پرسپولیس نشد؟

پاسخ به یک سوال؛ چرا اسکوچیچ جانشین کالدرون در پرسپولیس نشد؟

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای مذاکره باشگاه پرسپولیس با دراگان اسکوچیچ قبل از انتخاب این مربی کروات به عنوان سرمربی تیم ملی چیست؟

به گزارش فوتبالی، سرمربی تیم ملی در بخشی از صحبتهایش در برنامه فوتبال برتر به این نکته اشاره کرد که قبل از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی مورد توجه سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و سپاهان قرار داشت و حتی صحبتهایی با مدیران دو باشگاه محبوب پایتخت انجام داد که صنعت نفت مانع جدایی او شد و نهایتا او روی نیمکت تیم ملی نشست.

به نظر می‌رسد اشاره اسکوچیچ به زمانی است که گابریل کالدرون از پرسپولیس رفته بود و آنها قصد انتخاب جانشین او را داشتند.

این موضوعی است که مدیر روابط عمومی پرسپولیس در آن مقطع، تائیدش کرده است.

حسین قدوسی درباره مذاکره پرسپولیس با اسکوچیچ به خبرنگار فوتبالی می‌گوید: اسکوچیچ بعد از یحیی گل‌محمدی گزینه دوم ما بود و مذاکراتی را هم با او انجام دادیم.در حالی که اسکوچیچ بابت جدایی از صنعت نفت و حضورش در پرسپولیس مشکلی نداشت اما وزیر ورزش مخالف حضور او در پرسپولیس بود.

قدوسی در ادامه صحبتهایش دلیل مخالفت سلطانی‌فر با حضور اسکوچیچ در پرسپولیس را توضیح می‌دهد: وزیر ورزش اعتقاد داشت با توجه به اینکه پیش از این علیرغم توافق این سرمربی کروات با استقلال، این انتقال انجام نشد پس به صلاح نیست او هدایت پرسپولیس را به عهده گیرد.

مدیر روابط عمومی پرسپولیس در دوران مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد در ادامه صحبتهایش به این نکته اشاره کرده که اسکوچیچ مشکلی برای جدایی از صنعت نفت نداشت اما وزیر ورزش به انصاری‌فرد گفته استاندار خوزستان و فرماندار آبادان مخالف قطع همکاری مربی کروات با صنعت نفت هستند چرا جدایی اسکوچیچ باعث می شد که جو آبادان بهم بریزد.

نکته قابل توجه اینکه طبق صحبتهای قدوسی، در آن روزها پرسپولیس از جذب یحیی گل‌محمدی ناامید شده بود اما نهایتا توانست مبلغی را تامین کند تا مالک باشگاه شهرخودرو، نهایتا با جدایی سرمربی تیمش و حضور او در پرسپولیس موافقت کند.

به جز یحیی و اسکوچیچ، مهدی تارتار دیگر گزینه پرسپولیسی‌ها برای جانشینی کالدرون بود که انصاری‌فرد توانست با مربی مورد نظرش به توافق برسد و گل‌محمدی را از مشهد به تهران بیاورد.

7655