لطمه‌ای که سازمان لیگ به فوتبال زده است/ نمایندگان ایران بدون تنفس

لطمه‌ای که سازمان لیگ به فوتبال زده است/ نمایندگان ایران بدون تنفس

پایگاه خبری فوتبالی- برنامه‌ریزی آشفته سازمان لیگ که با برگزاری دیدار سوپرجام در هفته‌های پایانی لیگ به اوج خودش رسیده است، به دلیل ناهماهنگی با تقویم غرب آسیا لطمه سنگینی به نمایندگان ایران زده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به دلیل شیوع جهانی بیماری کرونا و تأخیر در اتمام بازی‌های فصل گذشته از ۱۶ آبان ماه سال گذشته آغاز شد.
دیدارهایی که انتظار می‌رفت به طور فشرده برگزار شود تا تقویم بازی‌های فوتبال باشگاهی کشور با تیم‌های منطقه خلیج فارس بابت حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر هماهنگ شده و نمایندگان ایران در منطقه غرب با مشکل روبرو نشوند.

انتظاری که با توجه به برنامه‌ریزی مسئولان سازمان لیگ فوتبال نه تنها برآورده نشد بلکه تبدیل به پاشنه آشیل تیم‌ها در روزهای پایانی فصل شده است.

سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در حالی همچنان شیوع ویروس کرونا در کشور را دلیلی بر طولانی شدن رقابت‌های لیگ برتر عنوان می‌کند که بیشتر کشورهای منطقه در شرایط مشابه توانستند ساماندهی مناسبی برای برگزاری بازی‌های باشگاهی خود داشته باشند.

تیم های فوتبال النصر و الهلال با استراحت کامل به استقبال نمایندگان ایران خواهند آمد

لیگ حرفه‌ای فوتبال باشگاهی عربستان همچون لیگ برتر ایران ۱۶ تیمی برگزار شد. این رقابت‌ها از ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و تا ۹ خرداد ۱۴۰۰ طول کشید. مسابقاتی که با قهرمانی الهلال عربستان به اتمام رسید. تیمی که قرار است در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا با استقلال بازی کند.

البته الهلال تنها حریف عربستانی تیم‌های ایرانی نیست بلکه تراکتور تبریز نیز با النصر عربستان بازی می‌کند. گرچه النصر عربستان در پایان رقابت‌های فصل جاری لیگ حرفه‌ای این کشور مقامی بهتر از ششمی پیدا نکرد اما همچون الهلال در تعطیلاتی میان دو فصل باشگاهی خود حضور دارد تا بتواند با آمادگی هرچه بیشتر برای ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا آماده شود.

در حقیقت رقبای آسیایی استقلال و تراکتور در لیگ عربستان استراحت منطقی خود در بین دو فصل را دارند و سپس می‌توانند طبق برنامه از پیش تعیین شده، تمرینات پیش فصل خود را آغاز کنند تا علاوه بر کاهش میزان مصدومیت بازیکنان این تیم‌ها به دلیل جلوگیری از روند فرسایشی بازی‌های داخلی، مقدمات حضور قدرتمندانه در فصل آینده را نیز داشته باشند.

استقلال تاجیکستان هم که در مرحله حذفی با پرسپولیس بازی خواهد کرد حمایت همه جانبه مسئولان فوتبال این کشور را دارد. این تیم که بازیکنان ملی پوش زیادی دارد از ابتدای خردادماه تاکنون دیدار رسمی نداشته است و نخستین بازی خود را پس از گذشت نزدیک به یک ماه قرار است دوشنبه هفته جاری مقابل «خجند» برگزار کند.

استقلال و تراکتور دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بدون استراحت به میدان خواهند رفت

از سوی دیگر طولانی مدت شدن بازی‌های لیگ برتر بیستم ایران که از ۱۶ آبان آغاز شده روی برنامه‌ریزی تیم ملی ایران که باید از اوایل شهریورماه آماده بازی‌های مرحله انتخابی نهایی جام جهانی قطر شود نیز تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

رقابت‌هایی که با توجه به برنامه‌ریزی فعلی لیگ برتر و جام حذفی حداقل تا اوایل مردادماه ادامه خواهد داشت و تیم‌ها با خستگی هرچه تمام در روزهای داغ تابستان باید برای کسب بهترین نتایج بجنگند.

برنامه‌ریزی بازی‌هایی که در حوزه ریاست حیدر بهاروند تنها عضو باقیمانده از ریاست دوران مهدی تاج در فوتبال ایران می‌گذرد و شهاب‌الدین عزیزی خادم هم هیچ واکنشی درباره تصمیمات این مجموعه که به ضرر فوتبال ایران است نگرفته است.

سازمان لیگی که روی ستون مستقل بودن خود در تصمیم‌گیری بنا شده بود همچنان برای انجام بازی‌های خود منتظر تصمیمات نهادهای بالادستی است و اختیاری از خود در دوران کرونا نداشته است.

6641