شهریور گیج کننده؛استقلال،پرسپولیس، تراکتور و تیم ملی

شهریور گیج کننده؛استقلال،پرسپولیس، تراکتور و تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- شمارش معکوس برای تیم ملی ایران از همین امروز برای برگزاری مرحله دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی آغاز شده است و فرصت برای آماده سازی تیم ملی ایران کمتر از همیشه است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، تیم ملی ایران بعد از ماه ها استرس بالاخره به عنوان تیم اول گروه C به مرحله دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022قطر صعود کرد و حضور در جام ملتهای آسیا 2023چین را هم قطعی کرد. این صعود بعد از دو شکست تلخ برابر بحرین و عراق در دور رفت رقابت ها و سپردن میزبانی به بحرین در دور برگشت رقابت ها حلاوت خاصی داشت و کام مردم را شیرین کرد.

براساس اخبار ضد و نقیض اعلامی از منابع خبری مختلف، اخبار متفاوت از جمله برگزاری بازی ها به صورت متمرکز ، خبر اولیه بابت آغاز مرحله دوم رقابت ها از شهریورماه به صورت رفت و برگشت و مانند دوره های گذشته همچنان اصلی ترین گمانه زنی رسانه ها و منابع خبری نزدیک به کنفدراسیون فوتبال آسیا است تا دور رفت رقابت های مرحله دوم که با حضور 12 تیم در دو گروه شش تیمی برگزار خواهد شد از روز 11شهریور آغاز و بازی دوم آن در روز 16 شهریور برگزار شود .

یعنی 77روز بعد قرار است بازی اول تیم ملی در مرحله دوم رقابت ها برگزار شود و رقابت های لیگ ایران تا 25 تیر ماه سه هفته پایانی لیگ و دو بازی نیمه نهایی و فینال جام حذفی را نیز همچنان در پیش دارد.در خوشبینانه ترین حالت رقابت های این فصل فوتبال ایران در 15 مرداد به اتمام خواهد رسید و ایران 27روز بعد باید به مصاف اولین تیم آسیایی در مسیر رسیدن به جام جهانی 2022 برود. کارشناسان علم تغذیه و بدنسازی فوتبال ،استراحت 21روزه تا 30 روز را در هر فصل فوتبالی برای جلوگیری از مصدومیت بازیکنان توصیه می کنند و این یعنی بازیکنان  داخلی فوتبال ایران در دو بازی اول تیم ملی شاید نتوانند به تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی کمک کنند و ایران باید دو بازی اولش را با لژیونرهای خارج از کشور آغاز کند.

نگاهی به ترکیب ایران در 4بازی اول نشان می دهد ایران درپست دفاع وسط،یکی از هافبک های  میانی و دفاع چپ در این چهار بازی از بازیکنان داخلی استفاده کرده است و سرمربی تیم ملی از همین حالا باید به فکر استفاده از بازیکنان ایرانی شاغل در  خارج در این پست ها باشد تا تیم ملی با تکیه بر لژیونرها دو بازی اول مرحله گروهی را به سلامت به پایان برساند.

علاوه بر تیم ملی ،تیم های استقلال ،پرسپولیس و تراکتور نیز دچار مشکل خواهند بود. آنها باید یک هفته بعد در روزهای 22و 23 شهریور در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم های الهلال و النصر عربستان و استقلال تاجیکستان بروند و براساس برنامه ریزی قبلی اعلامی لیگ برتر ایران هم قرار است از اوایل مهر آغاز شود!
بیماری کرونا و برگزاری رقابت ها با تاخیر چند ماهه در فصل گذشته ، برنامه فوتبال ایران را از ریل همیشگی آن که موازی با کشورهای صاحب فوتبال و برنامه های فیفا و ای اف سی بود خارج کرده است و این مهم در ادامه می تواند ضربات جبران ناپذیری به سلامت بازیکنان ، اعتبار فوتبال ایران در آسیا و نتایج نمایندگان ایران در رقابت های آسیایی بزند.

۴۱۵۴