ابهام در وضعیت جناب جیمز باند!/ اسکوچیچ در آستانه خداحافظی با تیم ملی؟

ابهام در وضعیت جناب جیمز باند!/ اسکوچیچ در آستانه خداحافظی با تیم ملی؟

پایگاه خبری فوتبالی- آینده دراگان اسکوچیچ در تیم ملی، سوالی است که فدراسیون فوتبال فعلا هیچ پاسخی برایش ندارد یا اگر هم داشته باشد ترجیح می‌دهد آن را رسانه‌ای نکند.

به گزارش فوتبالی، آمار دراگان اسکوچیچ در تیم ملی، آمار بسیار قابل اعتنایی است. تیم ملی با این مربی 52 ساله، هر 7 بازی‌اش را برده و 24 گل زده و فقط 2 گل خورده است.

سرمربی اهل کرواسی، در شرایطی که تیم ملی بعد از دسته گل! مارک ویلموتس، شرایط سختی برای رسیدن به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی داشت، توانست هر 4 بازی‌اش در دور برگشت را ببرد تا تیمش به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شود منتهی علیرغم موفقیت او، فدراسیون هنوز به این جمع‌بندی نرسیده که با این مربی ادامه همکاری بدهد یا نه.

در شرایطی که ملی‌پوشان در مصاحبه‌هایشان از اسکوچیچ حمایت کرده‌اند، شهاب الدین عزیزی خادم در مصاحبه دیروزش با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد، تصمیم‌گیری درباره آینده همکاری با مربی کروات را به عهده هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گذاشت و گفت: مبنای تصمیم‌گیری در فدراسیون فوتبال، جمعی است. من هم به‌عنوان عضوی از فدراسیون فوتبال تابع تصمیم جمع هستم. برنامه‌ریزی خواهیم کرد و ان‌شاءالله آنچه خیر و صلاح فوتبال رقم خواهد خورد.

پایگاه خبری فوتبالی دقایقی پس از پیروزی ایران مقابل عراق، در گزارشی از عدم تمایل فدراسیون فوتبال به همکاری با دراگان اسکوچیچ خبر داد. در آن گزارش، فوتبالی اشاره کرد فدراسیون فوتبال پس از قرعه کشی مقدماتی جام جهانی درباره وضعیت اسکوچیچ تصمیم گیری خواهد کرد. ضمن اینکه دو نگاه درباره همکاری یا عدم همکاری ایران با اسکوچیچ بررسی شد. اینکه اسکوچیچ مربی سازگاری است و با تحریم‌ها می‌شود با او ادامه داد اما در هر حال مربی بزرگی نیست و شاید نشود با او به جام جهانی صعود کرد. 

آیا دیدار مقابل عراق آخرین بازی تیم ملی با اسکوچیچ بوده؟ هنوز کسی به طور دقیق پاسخ این سوال را نمی‌داند

خبرگزاری تسنیم هم دیروز در گزارشی مدعی شده که احتمال قطع همکاری فدراسیون با اسکوچیچ وجود دارد. بر اساس این گزارش، از آنجایی که قرارداد این مربی سه مرحله‌ای است و فدراسیون در پایان هر مرحله از رقابت‌های انتخابی جام جهانی باید درباره قرارداد او تصمیم گیری کند، فسخ قرارداد سرمربی تیم ملی هزینه‌ای برای فدراسیون به دنبال نخواهد داشت.

فوتبالی به این نکته اشاره می کند که اگر پیش از مرحله دوم مقدماتی در بحرین، فدراسیون فوتبال ایران با اسکوچیچ فسخ می کرد باید ۲۰۰ هزار دلار به اسکوچیچ می داد اما حالا اگر این قطع همکاری اتفاق بیفتد، فدراسیون لازم نیست پولی به اسکوچیچ بدهد و اسکوچیچ فقط پاداش صعود را طبق قراردادش باید بگیرد.

حالا مرحله نخست انتخابی جام جهانی 2022 به پایان رسید و تیم ملی با هدایت اسکوچیچ قاطعانه به مرحله بعدی صعود کرد که در این شرایط شتیده شده قطع همکاری فدراسیون با او جدی‌تر شده است، آن هم در شرایطی که از صعود تیم ملی هنوز 24 ساعت هم نگذشته است.

اولین بازی تیم ملی در دور نهایی انتخابی جام جهانی، 11 شهریور برگزار خواهد شد و اگر قرار به انتخاب سرمربی جدید باشد، فدراسیون فوتبال باید سراغ مربی‌ای برود که شناخت کافی از فوتبال ایران را داشته باشد چرا که در فاصله کمتر از سه ماهی که تا شروع دور نهایی انتخابی جام جهانی باقیمانده، استخدام مربی‌ای که با فضای فوتبال ایران آشنا نیست، تصمیم چندان منطقی‌ای به نظر نمی‌رسد

فعلا که آینده همکاری اسکوچیچ با تیم ملی در گروی نظر اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است. نکته جالب اینکه، بعد از پایان بازی تیم ملی مقابل عراق، یک شبکه فارسی زبان خارج از کشور، از سه کارشناس شناخته‌شده درباره آینده اسکوچیچ در تیم ملی سوال پرسید که هر سه نفر علیرغم اشاره به موفقیت مربی کروات در تیم ملی، قاطعانه از او حمایت نکردند.

اسکوچیچ در فضای مجازی هم وضعیت عجیبی دارد و در نظرسنجی صورت گرفته توسط یک سایت انگلیسی‌زبان که اخبار و اطلاعات فوتبال ایران را به زبان انگلیسی پوشش می‌دهد، اگر چه تعداد موافقان ادامه همکاری فدراسیون با او بیشتر از تعداد مخالفان این اتفاق بوده، اما تا لحظه تنظیم این گزارش، بیشتر کاربران این گزینه را تیک زدند که هنوز درباره اسکوچیچ به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

مربی‌ای که هروویه میلیچ مدافع کروات استقلال، او را با جیمز باند مقایسه کرده (به خاطر 7 پیروزی در 7 بازی و اینکه جیمز باند به عنوان مامور 007 شناخته می‌شود) منتهی هنوز معلوم نیست فدراسیون به نسخه کروات جیمز باند برای بازیهای بعدی تیم ملی اعتماد خواهد کرد یا نه.

1984