روانخواه: در لیگ باز است؛ هر کسی سرمربی می‌شود!

روانخواه: در لیگ باز است؛ هر کسی سرمربی می‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم بادران در هفته ی 28 ام بازی های لیگ یک موفق شد تیم استقلال ملاثانی را با نتیجه ی دو بر یک شکست دهد. با این نتیجه بادران با صدرنشین هم امتیاز شد اما به دلیل تفاضل گل کمتر در رده ی دوم جدول قرار گرفت. 

به گزارش فوتبالی، امید رضا روانخواه – سرمربی تیم بادران با اینکه باید به خاطر این پیروزی خوشحال باشد از اتفاقاتی که در جریان این بازی رخ داد ناراحت است و صحبت هایش را پیرامون این بازی این گونه آغاز کرد: خب در این هفته ما در خانه بازی داشتیم و رقبا باید در بیرون از خانه به میدان می رفتند و پیش بینی می کردیم با پیروزی در بازی پیش رو وضعیت بهتری در جدول رده بندی پیدا خواهیم کرد.

به نظر می رسد فوتبال در حال خارج شدن از دست داور و ناظر بازی است و باید بگویم فوتبال مسیر خوبی را طی نمی کند و من نگران هستم. به مراتب بهتر از حریف بازی کردیم و باید بازی را می بردیم اما اتفاقات خوبی در این بازی رخ نداد اتفاقاتی که مسبب آن برخوردهای ساده ما با آن است و با این شرایط باز هم تکرار خواهد شد. ما گل اول را زدیم و گل دوم را هم از روی نقطه ی پنالتی به ثمر رساندیم که صد در صد پنالتی بود و می توانید فیلم بازی را نگاه کنید. اما نمی دانم چه اتفاقی رخ داد که حریف تیم را بیرون کشید؟ بعد از این اتقاق بازی به شکل دیگری پیش رفت. شما این اتفاقات را در فوتبال حرفه ای و روز دنیا می بینید؟ این دیگر فوتبال نیست و هر کسی می تواند در آن داعیه ی مربیگری داشته باشد. 

 امید رضا روانخواه در ادامه گفت: فوتبال یعنی اینکه تیم تان پاس های متعددی به هم بدهد و بعد روی توانمندی در گردش توپ موقعیت ایجاد کنید. ما روی بازی سوار بودیم اما وقتی این اتفاقات در بازی رخ می دهد شما نمی توانید مربیگری کنید. 

بعضی وقت ها در فکر فرو می روم. من نزدیک به 10 سال است که مربیگری می کنم که 5 سال آن در فوتبال پایه سپری شده و نزدیک به 5 سال است که در لیگ یک و دو مربیگری می کنم. تا چقدر می توانم در مواجه با این شرایط پیشروی کنم؟ اینها مسایلی است که در کنار خط وجود دارد و یک سری مسایل هم پشت پرده است. نمونه اش با بازیکنت تماس می گیرند. شما به عنوان مربی بی اعتماد می شوید. سرمربی است که فرهنگ یک باشگاه را تعیین می کند و سرمربی است که فلسفه ی مریبگری را تعیین می کند. دقیقا به خاطر همین رفتارها است که خیلی از بازیکنان توانمند به خاطر شرایط مالی خوبی که دارند در خانه نشسته اند و سراغ فوتبال نمی آیند. 

من 25 سالگی فوتبالم به خاطر وضعیت پایم تمام شد و کار دیگری بلد نیستم و سراغ مربیگری آمده ام اما آن بازیکنانی که گفتم به خاطر شرایط حاکم بر این لیگ دوست ندارند وارد چالش و این فضا شوند. همه ی هم و غم ما شده تیم ملی بزرگسالان و متاسفانه لیگ 2 و لیگ یک درش باز است و هر کسی می تواند روی نیمکت مربیگری تیم ها بنشیند! من الان باید به خاطر برد تیمم خوشحال باشم اما  مشخص نیست برای هفته ی بعد باید تنها فوتبال بازی کنی یا با یک سری مسایل دیگر بجنگی و اصلا مشخص نیست سالم برگردی خانه!

۴۱۵۴