اتفاق جالب در آستانه کوپا آمریکا؛ تیم ملی اروگوئه چهار ستاره شد!

اتفاق جالب در آستانه کوپا آمریکا؛ تیم ملی اروگوئه چهار ستاره شد!

پایگاه خبری فوتبالی – لباس جدید تیم ملی اروگوئه برای رقابت‌های کوپا آمریکای ۲۰۲۱ که پس از حاشیه‌های فراوان قرار شد در برزیل برگزار شود رونمایی شده که یک نکته مهم در آن خودنمایی می‌کند. بالای لوگوی اروگوئه ۴ ستاره قرار دارد که به خاطر افتخار آفرینی در ۲ نوع مسابقات رسمی مهم به دست آمده.

به گزارش فوتبالی، اروگوئه‌ای‌ها توانسته‌اند ۲ بار در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ جام جهانی را بالای سر ببرند. آن‌ها در حقیقت اولین قهرمان تاریخ جام های جهانی هم هستند. اما سوال اینجاست ۲ ستاره دیگر چه معنایی می‌دهد.

اروگوئه ۲ بار پیش از آن که قهرمان جام جهانی شود (یعنی دورانی که اصلا جام جهانی وجود نداشته) توانسته در رقابت های المپیک در سال‌های ۱۹۲۴ و ۱۹۲۸ قهرمان فوتبال شود و فیفا هم آن ۲ مدال طلای فوتبال را به عنوان مدال قهرمانی در جام جهانی در نظر گرفته است. قبل از المپیک ۱۹۲۴ بازیکنان حرفه‌ای فوتبال نمی‌توانستند در  این مسابقات شرکت کنند و از سال ۱۹۲۸ به بعد هم فقط بازیکنان زیر ۲۳ سال در این مسابقات حضور پیدا می‌کردند. به همین دلیل فیفا این ۲ قهرمانی را به عنوان قهرمانی در جام جهانی در نظر گرفته است.

حالا هم از این به بعد تیم اروگوئه با لوگوی ۴ ستاره در مسابقات رسمی شرکت خواهد کرد و به نظر می‌رسد باید این تیم را در کنار ایتالیا و آلمان، پس از برزیل پرافتخارترین تیم ملی دنیا لقب داد.

1101