معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه B: دانمارک

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه B: دانمارک

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.


دانمارک
۲۹ سال پس از بالای سر بردن جام قهرمانی در سوئد دانمارک حالا می‌خواهد با نگاهی به گذشته، آینده روشنی بسازد.
تکرار سال ۹۲ بعید به نظر می‌رسد حتی اگر کوپنهاگن میزبان دیدارهای مرحله گروهی باشد اما با توجه به تیم فعلی دانمارکی‌ها که در آن لژیونر‌هایی از لیگ برتر، سری آ و لالیگا وجود دارد نباید آن‌ها را دست کم گرفت. استخوان بندی این تیم بسیار خوب است. کسپر اشمایکل درون دروازه و کریستنسن و کیائر جلوی او. در خط هافبک هویبرگ و اریکسن حضور خواهند داشت.

انتظارات از دانمارک بالاست. قرارداد هاریده با وجود ۲۴ بازی بدون شکست تمدید نشد که البته اگر شکست مقابل کروواسی در ضربات پنالتی در جام جهانی یا شکست مقابل اسلواکی در سپتامبر ۲۰۱۸ پس از آن که بازیکنان فوتسال در تیم بازی کردند باخت ندانیم. فدراسیون فوتبال دانمارک تیمی هجومی تر زیر نظر کسپر هیولمند می‌خواست. کسی که از ماه جولای گذشته قول داده به شکوفایی‌اش ادامه دهد. در اکتبر آن‌ها در لیگ ملت‌ها ۱-۰ انگلیس را بردند و این یکی از ۵ برد پیاپی‌شان بین شکست مقابل بلژیک صدرنشین بود.

پیشتر جو خوبی به دلیل خروج هاریده بر این تیم حاکم نبود اما حالا بازیکنان به زندگی پس از او ادامه می‌دهند و زیر نظر هیولمند رشد خوبی داشته‌اند. با توجه به ترکیب بازیکنان جوان و با تجربه و بازیکنانی تکنیکی و جوان مانند ویند (مهاجم کوپنهاگن و خواکیم میله از آتالانتا) این تیم شانس دارد تا با تیم سال ۹۲ رقابت کند. حتی اگر برابری با آن تیم سخت باشد. آن‌ها قدرتمند، منعطف و سرگرم‌کننده به نظر می‌رسند.


سرمربی: کسپر هیولمند
او یکی از با استعدادترین مربی‌های دانمارک در این سال‌ها به شمار می‌رود که توانست نوردزیالند را به قهرمانی در سال ۲۰۱۲ برساند. این مرد بافکر ۴۹ ساله حالا در بزرگترین امتحانش قرار خواهد گرفت.

بازیکن کلیدی
: کسپر اشمایکل
باز هم اشمایکل. این دروازه‌بان ۳۴ ساله همیشه در تیم ملی عالی بوده و باید این بار هم در مسابقات بزرگ آن را نشان دهد. او یک رهبر ذاتی و یک شوت‌گیر عالی‌ است. مرد سال فوتبال دانمارک باز هم نقشی اساسی در تیم ملی خواهد داشت.

نقطه قوت: سازماندهی دفاعی آن‌ها با حضور اشمایکل و کیائر بسیار قدرتمند است. این ۲  ذهنیت برنده‌ای به تیم تزریق می‌کنند و باعث اعتماد به نفس بازیکنان می‌شوند. خط هافبک ۳ نفره شامل اریکسن، هویبرگ و  دلینی هم در تیم‌شان تعادل خوبی ایجاد کرده.

نقطه ضعف: برای سال‌ها یان دال توماسون ماشین گلزنی تیم ملی بود اما در چند سال اخیر آن‌ها از مسئله بی‌بهره بودند (خط حمله نسبتا ضعیف). حالا یوناس ویند گزینه خوبی برای خط حمله است اما در دراز مدت. همچنین بریثویت بارسلونایی و یوف پولسن یا حتی اولسن (بولونیا) هم می‌توانند کنار او باشند.

پیش بینی فور فور تو: پیروزی مقابل فنلاند و روسیه آن‌ها را مرحله بعد می‌فرستد. با پنالتی اریکسن به جمع ۸ تیم برتر می‌رسند و شاید از آن‌ هم بیشتر پیش بروند.

1101