گزارش ویژه/ بررسی ماجرای ضرر 65 میلیاردی پرسپولیس

گزارش ویژه/ بررسی ماجرای ضرر 65 میلیاردی پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه پرسپولیس در 2 سال گذشته ضرر هنگفتی خورده است.

به گزارش فوتبالی، داستان از این قرار است که باشگاه پرسپولیس نه تنها از 4 قهرمانی متوالی‌اش در لیگ صاحب درآمدی نشده بلکه با تصمیماتی که در سطح مدیریت این باشگاه اتخاذ شده مبلغی بالغ بر 65 میلیارد تومان ضرر کرده است. بخش ورزشی روزنامه فرهیختگان در گزارشی به جزئیات این ضرر 65 میلیارد تومانی اشاره کرده است که در نوع خود جالب به نظر می رسد.

بر اساس این گزارش، مهدی ترابی زمانی قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد که خیلی‌ها می‌گفتند اگر باشگاه مبلغ 120 میلیون تومان به حساب این بازیکن واریز می‌کرد، ترابی قادر به فسخ یک‌طرفه قرارداد نبود و بابت ترانسفرش به تیم‌های خارجی باید مبلغ 400 هزار دلار به باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌کرد که با دلار 30 هزار تومان آن زمان این مبلغ به عدد 12 میلیارد تومان می‌رسید.

درمورد شجاع خلیل‌زاده هم این موضوع تکرار شد و اگر باشگاه مانع فسخ قرارداد این بازیکن می‌شد خلیل‌زاده برای حضور در تیم خارجی می‌بایست 400 هزار دلار پرداخت می‌کرد و این یعنی 12 میلیارد تومان دیگر که از دست پرسپولیسی‌ها رفت.

بشار رسن باید برای حضور در تیم دیگر 500 هزار دلار پرداخت می‌کرد، یعنی 15 میلیارد تومان. اما در یک نشست شبانه به او اجازه جدایی دادند و 120 هزار دلار یعنی 3 میلیارد و ششصد میلیون تومان گرفتند و 120 هزار دلار دیگر که طلب این بازیکن بوده را ندادند! حالا 7 میلیارد و 200 میلیون تومان را از 15 میلیارد کم کنید می‌بینید که 7 میلیارد و 800 میلیون تومان در پروسه جدایی ستاره عراقی از کف پرسپولیسی‌ها رفته است!

شاید بزرگترین اشتباه را اما ایرج عرب در پرونده مربوط به برانکو ایوانکوویچ مرتکب شد. برانکو در نشست ترکیه موافقت کرده با دریافت 500 هزار یورو که با احتساب نرخ ارز در بازار آزاد آن زمان 17 میلیارد تومان می شد از پرسپولیس جدا شود و به الاهلی برود، اما این موضوع با مخالفت وزارت ورزش روبه‌رو شد تا برانکو رسما از پرسپولیس با رقم یک میلیون و 150 هزار یورو، یعنی 39 میلیارد تومان شکایت کند و به پولش هم برسد. در این ماجرا هم 17 میلیارد تومان از دست پرسپولیس رفت.

دومین گاف بزرگ در آن زمان در ماجرای شکایت بودیمیر از پرسپولیس بود، که قرمزها مجبور شدند به ‌جای 120 هزار یورو یعنی حدود 4.1 میلیارد تومان که خودش پذیرفته بود مبلغ 500 هزار یورو یعنی 17 میلیارد تومان بپردازند که در این ماجرا هم رقمی حدود 13 میلیارد تومان از دست مسئولان باشگاه پرسپولیس رفت.

با یک حساب سرانگشتی مجموع این مبالغ 65 میلیارد می شود که این مبلغ برای باشگاهی که به جز اسپانسر منبع درآمد ویژه دیگری ندارد، می‌توانست رقم قابل توجهی محسوب شود و بسیاری از مشکلات مالی این تیم را پوشش دهد.

7655