واکاوی ماجرای یک شایعه عجیب در بحرین؛ آب نخورید، کرونا دارد!

واکاوی ماجرای یک شایعه عجیب در بحرین؛ آب نخورید، کرونا دارد!

پایگاه خبری فوتبالی- میزبان بازیهای گروه سوم مرحله انتخابی جام جهانی، امروز تحت تاثیر یک شایعه عجیب و البته ترسناک قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که از دو روز دیگر، تیمهای حاضر در گروه سوم، در بحرین بازیهایشان را شروع خواهند کرد، این کشور به لحاظ کرونایی اصلا وضعیت مناسبی ندارد. خبرگزاریهای منطقه و البته رسانه های بحرینی از ورود این کشور به پیک پاندمی کرونا خبر داده اند. آنقدر که فضا در منامه کرونایی شده و رسانه ها و تلویزیون این کشور مرتب در حال هشدار دادن به مردم این کشور و به خصوص منامه و محرق هستند. دو شهری که میزبان بازیهای گروه سوم مرحله مقدماتی جام جهانی شده اند حالا درگیر پاندمی شده اند و کنفدراسیون فوتبال آسیا که به ایران به خاطر شرایط کرونا گیر داده بود و به ایران میزبانی نداد و یکی از دلایل عدم واکسیناسیون و شرایط کرونا بود، حالا در قبال بحرین، اوضاع کرونایی است و حتی تیم ها می توانستند به این ماجرا اعتراض کنند اما این کار را انجام نداده‌اند.

نمودار روزانه تعداد فوتی‌های کرونا در بحرین به خوبی نشان دهنده وضعیت وخیم در این کشور هست

 دیروز میزبانی چین به دلیل مسایل کرونا و اعتراض تیم هایی مثل سوریه، فیلیپین و مالدیو به امارات آمد که البته باید به صورت دقیق بررسی کرد که این اتفاق چطور افتاده است. 

این کشور عربی حوزه خلیج فارس که چند روز قبل به خاطر آمار بالای شیوع کرونا، تمام فروشگاهها، مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌ها را به مدت دو هفته تعطیل کرده بود( عجیب اینکه 41 رستوران و کافه قوانین و پروتکلهای بهداشتی و ضدکرونایی را رعایت نکرده‌اند)، ظرف چند ساعت گذشته با یک شایعه عجیب مواجه شده است.

بر اساس این شایعه، در آب لوله‌کشی این کشور ویروس کرونا مشاهده شده است. قضیه از یک ویدیو شروع شد که بر اساس آن فردی با دستگاه تست کرونا آب لوله‌کشی را تست کرده و در آب، ویروس کرونا پیدا کرده است! این شهروند بحرینی به دستگاه ویروس‌یاب و کیت کرونا مجهز بوده و به همین دلیل این ویدیو بحث برانگیز شده است. البته مسئولان بهداشت بحرین در واکنش به این ویدیو اعلام کرده‌اند که این ماجرا صحت ندارد و اصلا ویروس کرونا از طریق آب آشامیدنی منتقل نمی‌شود.

اگر چه این شایعه تکذیب شده اما طبیعتا طرح چنین شایعاتی در کنار وضعیت قرمز کرونایی در این کشور باعث نگرانی تیمهای حاضر در بحرین از جمله تیم ملی خواهد شد به خصوص آنکه تیم ملی از سفر به بحرین در سالهای گذشته اصلا خاطرات خوبی ندارد. از شکست تلخ شاگردان بلاژویچ مقابل بحرین در منامه در مرحله انتخابی جام جهانی 2002 گرفته تا شکست شاگردان ویلموتس مقابل این تیم عربی در بازی رفت مرحله انتخابی جام جهانی 2022 و حالا باید امیدوار باشیم که تیم ملی، از کیش با خودش آب معدنی به منامه برده باشد. در هر حال چیزی که مشخص است این است که وجود و فعالیت ویروس کرونا در آب تایید نشده است.

1984