طلسم مغانلو، عبدی و رمضانی شکست؛ n روز بعد!

طلسم مغانلو، عبدی و رمضانی شکست؛ n روز بعد!

پایگاه خبری فوتبالی- 3 بازی عقب افتاده دوشنبه، محل تاخت و تاز مهمانان بود. هیچ میزبانی در این 3 بازی برنده نشد و از مجموع 9 امتیاز رد و بدل شده تنها یک امتیاز به حساب فولاد میزبان واریز شد و ذوب آهن و صنعت نفت دست خالی ماندند. 

به گزارش فوتبالی، در عوض با برد استقلال و پرسپولیس، 7 امتیاز برای مهمانان ثبت شد. سرخابی‌ها برای گرفتن این 6 امتیاز مهم، 3 گل زدند که گلزن‌های این دو بازی، شباهت ویژه‌ای به هم داشتند؛ هر 3 نفر به صورت تعویضی وارد زمین شدند و در حقیقت ژوکر طلایی بودند و زمان تقریبا زیادی را برای گلزنی مجدد در لیگ برتر صبر کردند. 

* شهریار مغانلو/ یک دقیقه/ 277 روز

 کمتر از یک دقیقه زمان نیاز داشت تا با یک ضربه سر دقیق، گل مساوی پرسپولیس را وارد دروازه شهاب گردان کند و همچنان او را در حسرت کلین‌شیت برابر پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر بگذارد. مغانلو دقیقه 68 وارد زمین شد و دقیقه 69، ارسال نوراللهی را تبدیل به اولین گلش برای پرسپولیس در لیگ برتر کرد. این شانزدهمین گلی بود که مغانلو در تاریخ لیگ برتر می‌زند ( 15 گل برای پیکان و یک گل برای پرسپولیس). 277 روز طول کشید تا مغانلو یک بار در لیگ برتر گل بزند که دلیل اصلی‌اش، حضور او در لیگ پرتغال بود. مغانلو برای زدن اولین گل لیگ برتری‌اش با پیراهن پرسپولیس 5 بازی (430 دقیقه) صبر کرد.

* مهدی عبدی/ 35 دقیقه/ 125 روز

عقب افتادن پرسپولیس از ذوب آهن به علاوه دو گلی که مهدی عبدی برابر شاهین بندرعامری در جام حذفی زده بود، عاملی شد تا یحیی گل‌محمدی بین دو نیمه بازی تصمیم بگیرد شماره 16 را به زمین بفرستد. عبدی دقیقه 46 وارد زمین شد و دقیقه 81 گل برتری پرسپولیس را روی ارسال امید عالیشاه زد. او البته قبل از این گل، یک گل دیگر هم زد که با پرچم کمک داور آفساید و مردود اعلام شد. سومین گل فصل عبدی و ششمین گل او در تاریخ لیگ برتر، 382 دقیقه بعد از گل قبلی‌اش (به فولاد در هفته یازدهم) در این فصل به ثمر رسید. د رحقیقت عبدی به 125 روز زمان نیاز داشت تا یک بار دیگر برای پرسپولیس در لیگ برتر گل بزند.

* آرمان رمضانی/ 5+8 دقیقه/ 305 روز

مهاجم محبوب فرهاد مجیدی بالاخره خودی نشان داد و با گلی که در دقیقه 5+90 زد باعث شد استقلال با 3 امتیاز کامل آبادان را ترک کند. این چهاردهمین گل رمضانی در تاریخ لیگ برتر بود: یک گل برای فجرسپاسی + 12 گل برای سایپا + یک گل برای استقلال. رمضانی برابر صنعت نفت دقیقه 82 وارد زمین شد و 5+8 دقیقه بعد، از اشتباه مدافع میزبان استفاده کرد و گل 3 امتیازی‌اش را زد. 

رمضانی آخرین بار در هفته بیست و ششم لیگ نوزدهم گل زده بود: 305 روز قبل با پیراهن سایپا برابر شاهین بوشهر. او برای زدن گل مجدد مجبور شد 5+599 دقیقه صبر کند تا بار دیگر پایش به گلزنی در لیگ برتر باز شود. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی