معینی: رایکوف به خاطر گل من گریه کرد

معینی: رایکوف به خاطر گل من گریه کرد

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت استقلال گفت: وقتی سوت پایان مسابقه فینال جام باشگاه‌های آسیا زده شد رایکوف به سمت من آمد و اشک خوشحالی ریختیم. او مربی بزرگی بود و در فوتبال ایران تاثیر مثبت زیادی داشت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، «مسعود معینی» نامش برای همیشه در تاریخ باشگاه استقلال ثبت شده است، او سال‌ها پیش از این و در فینال جام باشگاه‌های آسیا موفق شد دروازه حریف را باز کند تا برای اولین بار آبی‌پوشان بر بلندای فوتبال قاره کهن قرار بگیرند.

معینی درباره روزی حرف زد که با گلش‌ شادی را برای فوتبال ایران و میلیون‌ها استقلالی‌ به ارمغان آورد. متن این گفت و گو در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

نیم قرن از نخستین قهرمانی استقلال در آسیا می‌گذرد.

نخستین قهرمانی استقلال در آسیا اتفاق بزرگی را برای فوتبال ایران و این تیم رقم زد که تا ابد ثبت شده است، همیشه اولین‌ها فراموش نمی‌شوند درست مثل قهرمانی استقلال در آسیا...

این اتفاق با گل شما رخ داد، هر وقت از قهرمانی استقلال در آسیا حرف زده شود نام «مسعود معینی» به وسط می‌آید.

این یک افتخار بزرگ برای من است، افتخاری که برای من دنیایی ارزش دارد، شاید نسل جوان کمتر مرا بشناسد، اما وقتی نام من برایشان مطرح می‌شود می‌گویند او گل اولین قهرمانی استقلال را در آسیا را به ثمر برساند. همیشه خداوند بزرگ را برای این موضوع شکر می‌کنم. همین‌ الان وقتی در خیابان جوانی به من می‌گوید ممنون شما هستیم‌ که‌ گل قهرمانی استقلال را به ثمر رساندید، در جواب می‌گویم پسرم تو که‌ آن زمان دنیا نیامده بودی، چه طور مرا می‌شناسی و از آن گل حرف می‌زنی؟ آنها می‌گویند پدران ما تعریف کرده‌اند که‌ با گل شما برای اولین بار قهرمان آسیا شدیم.

در دیدار با نماینده رژیم صهیونیستی یک گل عقب افتادید.

متاسفانه بر خلاف جریان بازی در دقیقه ۶۹ دروازه استقلال باز شد و ۲۰ دقیقه فرصت داشتیم تا بازی را به تساوی بکشانیم و قهرمانی در خانه را جشن بگیریم. بازی به سرعت در حال تمام شدن بود که گل زدیم. اگر اشتباه نکنم در دقیقه ۸۲ این اتفاق افتاد. مدافع حریف توپ را به کرنر فرستاد. «مهدی حاج‌محمد» توپ را سانتر کرد و «غلام وفاخواه» گل تساوی را به ثمر رساند. بازی در وقت قانونی با تساوی یک بر یک‌ به پایان رسید.

و بعد گل شما زده شد، گل قهرمانی استقلال در آسیا...

بازی به وقت‌های اضافی کشیده شد، هیچ وقت فراموش نمی‌کنم، در نیمه‌های زمین یک خطا به سود استقلال گرفته شد،مرحوم «منصور پورحیدری» پشت توپ ایستاد، سانتر کرد و مدافع حریف آن را دفع کرد، من جلو کشیده بودم و کمی از دایره وسط زمین جلوتر بودم، با سینه توپ را استپ‌ کردم و جلوی پای راستم انداختم و بعد هم با ضربه‌ای پر قدرت که سرعت زیادی داشت شوت زدم که توپ به گوشه سمت چپ دروازه حریف رفت و به تور چسبید.

حس قشنگی بود؟

این حس با هیچ کلمه‌ای قابل توصیف نبود، این زیباترین و بهترین لحظه زندگی ورزشی من بود، ورزشگاه امجدیه پر از جمیعت‌ بود، روی زمین افتادم، برادرم (فریدون) همبازی‌ام در استقلال بود، او اولین نفری بود که خودش را به من رساند و یک جمله را بر زبان آورد.

چه جمله‌ای؟

گفت مسعود می‌دانی دست به چه کار ی زده‌ای، با این گلی که زدی استقلال قهرمان آسیا شد، بچه بلند شو، داداش ما قهرمان آسیا هستیم.

رایکوف هدایت استقلال را بر عهده داشت و شما همیشه از او تعریف و تمجید کرده‌اید.

وقتی سوت پایان مسابقه  فینال جام باشگاه‌های آسیا زده شد رایکوف به سمت من آمد و همدیگر را بغل کردیم و اشک خوشحالی ریختیم. او مربی بزرگی بود و در فوتبال ایران تاثیرات مثبت زیادی داشت.

استقلال این توانایی را دارد باز هم قهرمان آسیا شود؟

در تاریخ باشگاه استقلال دو عنوان قهرمانی به چشم می‌خورد و امیدوارم روزی فرا برسد که ستاره سوم نیز برای آبی‌پوشان شکل بگیرد. فوتبال ایران برای رسیدن به قهرمانی نیاز به ابزار و بستر دارد. استقلال موفق شد از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در عربستان از گروه خود به عنوان تیم اول صعود کرد. استقلال بازیکنان و مربیان خوبی در اختیار دارد که باید گام به گام تا فینال پیش رود.

7474