امیر حاج رضایی در گفت‌گوی اختصاصی با فوتبالی: کیفیت دربی متوسط رو به پایین بود/ شاهد سقوط اخلاق در فوتبال ایران هستیم

امیر حاج رضایی در گفت‌گوی اختصاصی با فوتبالی: کیفیت دربی متوسط رو به پایین بود/ شاهد سقوط اخلاق در فوتبال ایران هستیم

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس فوتبال ایران معتقد است کیفیت دربی نود و پنجم در سطح متوسط و روبه پایین برگزار شد.

امیرحاج رضایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری فوتبالی با اشاره به حساسیت دربی که باعث افت این بازی می شود گفت: "ما هر چقدر که اصرار بورزیم که دربی حساسیت دارد و این حساسیت ها باعث می شود دربی کیفیت پایینی داشته باشد اما این دلیل منطقی نیست، ما شاهد دربی هایی هستیم در دنیا که در سطح بسیار بالایی برگزار می شود و اتفاقا از تلویزیون پخش می شود، قصد مقایسه ندارم بلکه به عنوان یک الگو به آن اشاره می کنم اما دربی نود و پنجم مسابقه ای بود که خشم و نفرت بیشتر از تکنیک و تاکتیک خود نمایی می کرد، مسابقه ای بود که درگیری های فیزیکی کار را برای داور سخت کرد."

این کارشناس فوتبال ایران با اشاره به توهین هایی که در زمین بین بازیکنان نسبت به هم رد و بدل می شود گفت: "شاهد سقوط اخلاق در فوتبال ایرات  هستیم. دلایل این مسئله را دلایل فرهنگی می بینیم در دهه های گذشته از جانب رسانه ها و کارشناسان به این مسئله اشاره شد اما هیچ وقت به آن توجه نشد و حال می بینیم این مساله روز به روز بدتر می شود".

حاج رضایی در ادامه تصریح کرد: "به عنوان یک تدبیر فرهنگی در سال های گذشته و اوایل که موبایل وارد ایران شده بود و هنوز به این شکل قیمت آن بالا نبود به بازیکن اخلاق گوشی موبایل می دادند و اسم آن را یک کار فرهنگی گذاشته بودند! کار فرهنگی کاری نیست ظرف یک مدت کوتاه انجام داد باید برای آن برنامه ریزی کرد اما مدیران ورزش در کشور یا دوست نداشتند انجام بدن و یا ناتوان بودند."

کارشناس فوتبال با اشاره به اتفاقات رخ داده در فوتبال کشور می گوید: " شاهد هستیم هنوز بازی روز یکشنبه (پرسپولیس و سپاهان)را پشت سر نداشتیم که می رسیم به روز جمعه (دربی پرسپولیس و استقلال) و نمایش دیگری از خشونت، بی نزاکتی، بی ادبی و مسائلی که مغایر با روح فوتبال حرفه ای است در زمین رخ می دهد".

حاج رضایی در ادامه گفت: "نمی خواهم بگویم فوتبال در دنیا پاستوریزه است اما قوانین مدون و سخت گیرانه ای که حاکم بر فوتبال اروپا و دنیا است بازیکنان را به شدت زیر نظر دارد و ناظر بر عملکرد بازیکنان است، به شدت آنها را تنبیه و جریمه می کند، مشکلات از بین نمی رود اما کاهش می باد".

مربی سابق تیم ملی ایران در ادامه افزود: "لستر سیتی در جام حذفی انگلیس چلسی را شکست داد و کمک داور ویدویی گل دقیقه 90 چلسی را مردود اعلام کرد آن هم در فینال جام حذفی انگلستان که خیلی اهمیت دارد، اما توماس توخل در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت ناراحت هستم اما عصبانی نیستم! این را به عنوان الگو عرض کردم اگر این اتفاق در ایران رخ می داد به نظر شما چه اتفاقی رخ می داد؟"

حاج رضایی در ادامه گفت: بسیاری اعتقاد دارند اگر کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران بیاد مشکلات داوری و فوتبال ما در داخل زمین حل خواهد شد، منم معتقدم مشکلات تا حدودی کاهش می یابد اما نگران داوران هستم که در اتاق مانیتورینگ که بر سر صحنه ها با هم بحث و تبادل نظر می کنند به دلیل نظری که اعلام خواهند کرد مورد توهین قرار بگیرند".

حاج رضایی در ادامه گفت: "بسیاری از مشکلات فوتبال ما به دلیل پول هایی است که به فوتبالیست ها پرداخت می شود، بازیکنان ما باید ظرفیت فرهنگی و ظرفیت وضعیت مالی خوب را داشته باشند، منکر دریافت دستمزد خوب نیستم فوتبالیست با کیفیت باید پول خوب بگرد اما برخی ظرفیت پرداخت این پول ها را ندارند".

این کارشناس فوتبال ایران با اشاره به اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان می گوید: " این همه اتفاق در اصفهان رخ داده است ناظر مسابقه می گوید سوء تفاهم بوده! پس این شخص برای چه چیزی به اصفهان رفته است اگر ناظر بازی بودی باید نظرت رو اعلام کنی، کجای این صحنه ها سوء تفاهم است؟"

حاج رضایی در ادامه گفت: "برگزاری مسابقات فوتبال سخت و دشوار است، شما باید روی  نیمکت باشید هر چقدر حساسیت بالاتر باشد شرایط دشوارتر است، اما در این مواقع قدرت مجری قانون را بیشتر می کنند، عواملی که مسابقه را اجرا می کنند عدالت را اجرا می کنند کسی که چیزی نمی بیند نباید به زمین مسابقه بیاید به نظر من باید ابتدا سراغ یک دکتر رفته و خودش را درمان کند! ناظری که نمی بیند و نمی شنود به چه دردی می خورد".

این کارشناس فوتبال ایران در ادامه گفت: "مشکلات در برگزاری مسابقات بسیار است شما  بازی سایپا و پیکان را ببینید، اتفاقاتی که در حاشیه این مسابقه و در تعداد تعویض ها رخ داده است واقعا ناراحت کننده است، مگر می شود سرپرست، سرمربی و یا عوامل برگزاری مسابقه از تعداد تعویض های یک تیم بی خبر باشند، رییس جوان فدراسیون فوتبال میراث شومی را به ارث برده است و نمی‌دانم او برای حل این مشکلات ریز و درشت چه برنامه ای دارد و چه کاری می خواهد انجام دهد".

امیر حاج رضایی با اشاره به وضعیت این روزهای سپاهان و اولین تجربه مربیگری محرم نویدکیا می گوید: "دو سال در سپاهان به عنوان مشاور کار کردم و با این تیم آشنایی داریم، کاش مربیان زیادی مانند محرم نویدکیا داشتیم، به دلیل اخلاق والایی که دارد این جوان بسیار پایگاه خوبی بین مردم اصفهان دارد و فوتبالیست طراز اولی هم بوده است، ما در فوتبال ایران فقط 2 نفر پلی میکر واقعی داشتیم که یکی از آنها محرم نویدکیا بود و دیگری مجتبی جباری، پلی میکرها هوش بالا، تکنیک و دید وسیع دارند زمانی که در زمین جضور دارند به دلیل همان دید وسیع پلی میکرها 6 انتخاب دارند اما یک بازیکن عادی فقط یک انتخاب دارد و اینجاست که تفاوت آنها مشخص می شود".

این کارشناس فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد:"در اصفهان کار گروهی انجام می شود سالهاست تغییرات زیادی در سپاهان داده شده است به نظر من محرم تا همین جا یک مربی موفق بود و به خوبی در سپاهان تحول به وجود آورده است و نشان داده که به کار گروهی معتقد است".

7655