توضیح مصطفوی درباره نبود مغز متفکر در کادر فنی استقلال

توضیح مصطفوی درباره نبود مغز متفکر در کادر فنی استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- مربی استقلال توضیح قابل توجهی درباره خلا یک مربی باتجربه روی نیمکت این تیم داشته است.

به گزارش فوتبالی، بعد از رفتن کمالوند از استقلال، شاگردان فرهاد مجیدی در دو بازی متوالی شکست خوردند تا مشخص شود که مدیرفنی سابق استقلال، بیشتر از آنکه نقش یک مشاور برای فرهاد مجیدی را داشته باشد، حکم مغز متفکر کادر فنی این تیم را داشته است.

این موضوع سوژه یکی از سوالات خبرنگار روزنامه فرهیختگان از صالح مصطفوی شده و دستیار مجیدی در پاسخ به این سوال اعلام کرده که سرمربی استقلال با یک مشاور ایتالیایی در تماس است و از او مشاوره می‌گیرد.

مربی استقلال در پاسخ به این سوال که حضور یک مغز متفکر روی نیمکت اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در مواقع بحرانی در طول بازی به سرمربی مشاوره دهد، صحبتهای قابل توجهی را مطرح کرده است.

مصطفوی گفته است:  بازی‌خوانی در حین بازی یک بحث است و آماده کردن تیم برای هر بازی یک بحث دیگر است. شما 80 درصد کارتان را در آنالیز و تجزیه و تحلیل بازی و تمریناتی که انجام می‌دهید، راهکارهایی که برای بازیکنان قبل از بازی درنظر می‌گیرید و پلن‌های مختلفی که به کار می‌بندید اجرا می‌کنید و همه اینها برای قبل از بازی هستند. در حین بازی دیگر همه چیز دست بازیکنان است ما حتی برای تعویض‌ها در شرایط مختلف حتی زمانی که احیانا ۱۰ نفره بشویم نیز برنامه و پلن داریم که اگر یک بازیکن‌مان اخراج شود چطور می‌خواهیم بازی کنیم یا اگر یک گل جلو یا عقب بیفتیم چه کار کنیم و پیش‌بینی‌ها داریم که مثلا اگر تیم حریف یک گل جلو می‌افتد چه تغییر آرایشی را می‌دهد یا مثلا از چه بازیکنانی استفاده می‌کند یا وقتی گل عقب می‌افتد چه آرایشی به خود می‌گیرد و ما در مقابل آن تیم چه کار کنیم و تقریبا 80 درصد کار مشخص است و آنجا از مشاور استفاده می‌شود و تصمیمات مطرح شده و به مشورت گذاشته می‌شود و روی آن تمرین انجام شده و بازیکنان نیز با آمادگی ذهنی به بازی می‌آیند و هرکدام از این اتفاقات بیفتد در بازی آن تغییر پلن‌ها انجام می‌شود.

با این توضیح مفصلی که مصطفوی داده، به نظر می‌رسد استقلال نیاز به مربی جدیدی ندارد!

1984