گزارش فنی/ چه کسی استقلال را کشت؟

گزارش فنی/ چه کسی استقلال را کشت؟

پایگاه خبری فوتبالی- انگار پرسپولیس گل پیروزی بخشش را تمرین کرده بود و می دانست که استقلال در سازمان دفاعی مشکل دارد.

به گزارش فوتبالی، دربی جمعه 24 اردیبهشت 1400 دربی پرحاشیه اما کم موقعیتی بود. پرسپولیس شاید در نیمه اول یک موقعیت و در نیمه دوم هم یک موقعیت دیگر داشت که آل کثیر آن را به گل تبدیل کرد. استقلال در نیمه اول یکی دو موقعیت نصفه و نیمه داشت و اگر داور پنالتی به سود استقلال را اعلام می کرد شاید می توانست به گل برسد. در نیمه دوم به جز موقعیتی که دیاباته داشت و آن را به هوا زد، موقعیت جدی دیگری نصیب آبی ها نشد. اما پرسپولیس که همیشه در نیمه دوم، عملکرد بهتری نسبت به نیمه اول دارد، توانست برتری اش را به رخ حریف دیرینه اش بکشد و در نهایت در دقیقه 55 بازی پرسپولیس و استقلال، عیسی آل کثیر موفق شد با یک ضربه دقیق توپ برگشتی شهریار مغانلو را وارد دروازه رشید مظاهری کند تا پرسپولیس برنده دربی 95 باشد.

استقلال چطور خورد؟ پرسپولیس چطور زد؟

اگر ویدیوی تک گل پرسپولیس را ببینید، چند ثانیه قبل از اینکه گل پرسپولیس به ثمر برسد، احمد نوراللهی با یک پاس دقیق توپ را از سمت راست زمین، برای وحید امیری در سمت چپ زمین ارسال کرد و در اصطلاح منطقه بازی را به خوبی عوض کرد.

وحید امیری با یک استارت در عمق زمین استقلال، مهدی مهدی پور و وریا غفوری را از پیش رو برداشت. وریا غفوری با اینکه می توانست امیری را بزند پا به پای او رفت و البته پشت سر او حرکت کرد و زمانی که قصد متوقف کردن او را داشت که دیر شده بود. امیری پشت محوطه جریمه توپ را به مغانلو رساند و این بازیکن بدون معطلی توپ را استوپ کرد و شوتش را راهی دروازه مظاهری کرد.

در این لحظه مدافعان استقلال که تعدادشان دو برابر پرسپولیسی ها در پشت و درون محوطه جریمه بود و هفت نفر هم بودند، نتوانستند در پرسینگ موفق عمل کنند. در فاز اول سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند نتوانستند مانع شوت زنی مغانلو شوند. مظاهری هم بعد از اشتباه و غافلگیری مدافعان استقلال در دفع توپ یک اشتباه بزرگ انجام داد به جای اینکه توپ را راهی کرنر کند و به سمت بیرون بفرستد، توپ را به داخل محوطه جریمه دفع کرد تا آل کثیر در میان مدافعان استقلال که به شکل عجیبی آفساید را پر کرده بودند (یعنی وریا غفوری و عارف غلامی) از فرصت نهایت استفاده را ببرد و با ضربه ای دقیق سه امتیاز را به حساب قرمزها واریز کند. پس از دفع ضعیف توپ توسط مظاهری، غفوری به هوای آفساید ایستاد در حالیکه خودش آفساید را پرکرده بود. او می توانست پا به پای آل کثیر پیش برود و حداقل او را پرس کند. غلامی هم چند قدم عقب بود تا در نهایت این آل کثیر باشد که گلزن دربی 95 لقب بگیرد.

استقلال با این شکست کورس قهرمانی لیگ برتر را از دست داد و به نظر می رسد باید برای سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و گرفتن جام حذفی و صعود از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بجنگد.

9697