دلایل عقب افتادن بارسلونا از کورس قهرمانی لالیگا

دلایل عقب افتادن بارسلونا از کورس قهرمانی لالیگا

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا در این فصل فرصت‌های زیادی را برای رسیدن به عنوان قهرمانی لالیگا از دست داده است. 

به گزارش فوتبالی، روز گذشته (شنبه) بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان اتلتیکومادرید صدرنشین بود و می‌توانست با پیروزی در این دیدار حساس به رده اول صعود کند، اما در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید تا برای بارسلونا و هوادارانش چیزی جز حسرت باقی نماند. با این حال، کاتالان‌ها هنوز دو امتیاز با سیمئونه و شاگردانش فاصله دارند. رئال مادرید امشب در صورت پیروزی مقابل سویا، می‌تواند هم امتیاز اتلتیکومادرید شود. 

حال تنها 3 هفته به پایان رقابت‌های این فصل لالیگا باقی مانده و شاگردان کومان فرصت‌های زیادی را برای رسیدن به صدر جدول از دست داده‌اند. به نظر نمی‌رسد که آن‌ها اشتیاق کافی برای فتح عنوان قهرمانی لالیگا داشته باشند. 

الان همه چیز در دست رئال مادرید است، سپس اتلتیکومادرید. اما بارسلونا چگونه به این روز افتاد؟

عملکرد بد در شروع فصل

شاگردان کومان اصلا فصل را خوب آغاز نکردند و 20 امتیاز را خیلی آسان از دست دادند. آن‌ها حالا حسرت امتیازاتی را می‌خورند که مقابل تیم‌هایی همچون ختافه، کادیز و ایبار از دست دادند. 

ناکامی در مقابل بزرگان

آبی اناری‌ها علاوه بر ناکامی در برابر تیم‌های کوچک، در برابر تیم‌های اسم و رسم دار نیز خوب ظاهر نشدند. شاگردان کومان در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل رئال مادرید باختند و در برابر اتلتیکو تنها 1 امتیاز به دست آوردند. 

شکست بد موقع مقابل گرانادا

زمانی که سرنوشت قهرمانی در دستان بارسلونا بود، آن‌ها برابر گرانادا در خانه شکست خوردند. آن‌ها علاوه بر فروپاشی درونی در آن روز، شانس قهرمانی را نیز کم تر کردند. 

اشتباهات مرگ‌بار خط دفاعی

در طول فصل، کاتالان‌ها اشتباهات متعدد بسیاری در خط دفاع مرتکب می‌شدند و در بعضی مواقع به حریفان خود راحت اجازه گلزنی دادند. 

بد فوتبال بازی کردن

نمی‌توان از این موضوع چشم پوشی کرد که جای خالی یک شماره 9 کلاسیک همچون سوارز در خط حمله بارسلونا احساس می‌شود. علی‌رغم عملکرد خوب گریزمن و مسی، بارسلونا نتوانسته در برخی از دیدارها زهردار ظاهر شود. 

نیمکت خالی

یکی از مشکلات رونالد کومان در طول فصل، نداشتن یک بازیکن قابل اعتماد روی نیمکت برای تغییر اوضاع و نتیجه بود. این مربی هلندی در همان ابتدا اعلام کرد که به کدام بازیکنان اعتماد دارد و امثال جونیور فیرپو، میرالم پیانیچ و ریکی پویگ در لیست سیاه کومان هستند. 

4416