جباری: شرایط استقلال با گذشته قابل مقایسه نیست

جباری: شرایط استقلال با گذشته قابل مقایسه نیست

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، گفت: استقلالی که در لیگ قهرمانان آسیا دیدم پتانسیل فنی بالایی داشت و من را به موفقیت‌های بزرگ آبی‌ها در ادامه فصل امیدوار کرد. این تیم نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی داشته و قابل مقایسه با چند ماه قبل نیست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، «علی جباری» یکی از پیشکسوت‌های مطرح باشگاه استقلال است، او سال‌ها پیراهن آبی را پوشید و به عنوان کاپیتان، جام‌های زیادی را بالای سر برد.

جباری درباره استقلال با امیدواری حرف می‌زند، او با لحن خاصی می‌گوید: استقلالی که در لیگ قهرمانان آسیا دیدم پتانسیل فنی بالایی داشت و من را به موفقیت‌های بزرگ آبی‌ها در ادامه فصل امیدوار کرد. این تیم نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی داشته و قابل قیاس با چند ماه قبل نیست.

کاپیتان سابق استقلال حرف‌های جالبی بر زبان آورد که متن آن در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

اولین بازی استقلال پس از حضور در لیگ قهرمانان‌ آسیا برابر ذوب‌آهن است. نظرتان در این باره چیست؟

استقلال برای این بازی انگیزه و شرایط خوبی دارد، آنها پس از موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا به لیگ برتر ایران بازگشته‌اند و می‌توانند روند خوب خود را ادامه دهند.

استقلال توان شکست دادن ذوب‌آهن را دارد؟

 استقلال در لیگ قهرمانان آسیا ثابت کرد توان شکست دادن هر تیمی را دارد. آنها می‌توانند سه امتیاز جدال با ذوب‌آهن را به دست آورند البته به یک شرط...

چه شرطی؟

اینکه حریف را دست کم نگیرند، اگرچه ذوب‌آهن در این فصل نسبت به سال‌ها گذشته نتوانسته نتایج خوبی کسب کند اما در این هفته‌های اخیر نسبت به گذشته پیشرفت چشم گیری داشته و به طور حتم برای رویارویی با شاگردان فرهاد مجیدی انگیزه‌های زیادی خواهد داشت.

استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا چطور دیدید.

استقلالی که در لیگ قهرمانان آسیا دیدم پتانسیل فنی بالایی داشت و من را به موفقیت‌های بزرگ آبی‌ها در ادامه فصل امیدوار کرد. این تیم نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی داشته و قابل قیاس با چند ماه قبل نیست!

از چه نظر؟

استقلال در گذشته، تیم شاداب و با انگیزه‌ای نبود. تیم دچار افت روحی شده بود و میل برنده شدن در این تیم وجود نداشت اما فرهاد مجیدی از روزی که هدایت استقلال را بر عهده گرفت شرایط روحی بازیکنان استقلال را به کلی تغییر داد و آنها متوجه شدند پیراهن چه تیم بزرگ و پر افتخاری را پوشیده‌اند و می‌بینیم با تمام وجود برای موفقیت تیمشان تلاش می‌کنند. این مزیت بزرگ استقلال است.

نظر شما درباره فرهاد مجیدی چیست، بر روی نیمکت استقلال نمره قبولی می‌گیرد؟

او در فصل گذشته نیز هدایت استقلال را بر عهده داشت و تیم را به خوبی می‌شناخت، مجیدی در سال گذشته نیز با استقلال نتایج بدی نگرفت و اگر اتفاقات حاشیه‌ای رخ نمی‌داد به طور حتم قهرمان جام حذفی می‌شد. او از بازیکنان شناخت کاملی داشت و در این مدت با استقلال نتایج خوبی گرفته است. او باید این روند را ادامه دهد.

نقطه قوت استقلال چیست؟

استقلال نقاط قوت خوبی دارد، درون دروازه رشید مظاهری عملکرد خیلی خوب داشته است. در خط هافبک بازیکنان توانمندی دارد که در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد مطلوبی داشتند. آنها دوندگی بالایی دارند و به خوبی پاسکاری می‌کنند و اوج نقطه قوت استقلال خط حمله این تیم است که بی نظیر هستند. شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و مهدی قایدی عالی هستند و با جرات می‌توانم بگویم هیچ تیمی در ایران و حتی قاره آسیا قدرت خط حمله استقلال را ندارد.

و نقطه ضعف؟

استقلال در خط دفاع مشکلاتی دارد، ساختار دفاعی این تیم ایراداتی دارد و در لیگ قهرمانان آسیا و خصوصا بازی با الدحیل دیدیم که گل‌های زیادی را دریافت کردند.البته این ضعف در دو بازی آخر این تیم برطرف شد. اگر استقلال ساختار دفاعی‌اش قوی باشد به طور حتم کاکل کامل خواهد شد.

به استقلال می‌توان برای قهرمانی در لیگ برتر امیدوار بود؟

استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر شاخصه‌های خوبی دارد و من این تیم را یکی از گزینه‌های جدی قهرمانی در لیگ برتر می‌دانم. استقلال در ادامه لیگ راه پر فراز و نشیبی خواهد داشت اما این تیم برای رسیدن به عنوان قهرمانی شایسته‌ترین است و امیدوارم با جمع‌آوری امتیازات لازم جام را بگیرد.

نظرتان درباره جدایی فراز کمالوند از استقلال چیست؟

به هر حال جدایی او انتخاب شد و دوست ندارم در این باره حرف بزنم. استقلال همیشه استقلال است و هیچ وقت با جدایی هیچ فردی ضرر نمی‌کند.

7474