متن کامل بیانیه سوپرلیگی‌ها: آماده مذاکره هستیم

متن کامل بیانیه سوپرلیگی‌ها: آماده مذاکره هستیم

پایگاه خبری فوتبالی – بالاخره باشگاه‌های سوپرلیگی به حرف آمدند.

به گزارش فوتبالی، ۳ باشگاه یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا که هنوز در سوپرلیگ حضور دارند با انتشار بیانیه‌ای درباره شایعات مبنی بر محرومیت شان حرف‌های خود را بیان کردند.

در بیانیه این ۳ تیم آمده:

اول: باشگاه‌های تاسیس کنند آزار می‌بینند و از فشارهای طرف سوم، تهدیدها و جرایم غیرقابل قبول برای راه کردن پروژه رنج می‌برند و از حق و وظیفه خود در ارائه راه حل برای اکوسیستم فوتبال و مکالمه سازنده چشم می‌‌کنند. این مسئه از لحاظ قانون غیر قابل تحمل است. پیشتر دادگاه‌ها به پیشنهاد سوپرلیگ رای مثبت داده‌اند و به فیفا، یوفا و سازمان‌های وابسته دستور داده‌اند که از انجام اقداماتی بر علیه این مسئله، در حالی که روند قانونی در حال انجام است خودداری کنند.

دوم: پروژه سوپرلیگ با کمک ۱۲ باشگاه تاسیس شده است:

بند A: با هدف ارائه راه حل؛ برای وضعیت ناپایدار کنونی در صنعت فوتبال ۱۲ باشگاه موسس مانند تمام سهامداران (ذی‌نفعان) فوتبال مخصوصا در این دوران ویژه از لحاظ اقتصادی نگرانی‌هایی یکسان داشتند که اصلاحات ساختاری برای اطمینان از جذابیت این ورزش و ماندگاری آن ضروری است. به همین منظور در ۱۸ آپریل این باشگاه‌ها تمایل خود برای ایجاد سوپرلیگ و ایجاد یک راه ارتباطی با یوفا و فیفا با روحیه‌ای متقابل اعلام کردند. همان گونه که در چنین تاریخی به هر یک از ان‌ها اطلاع داده شد.

بند B: با نهایت احترام به ساختارهای فعلی فوتبال؛ باشگاه‌های موسس کاملا توافق کردند که سوپرلیگ تنها در صورتی برگزار می‌شود که چنین رقابتی توسط یوفا یا فیفا به رسمیت شناخته شود یا اگر مطابق با قوانین و مقررات قابل اجرا بود و یک رقابت مناسب برای همه اهداف یا تداوم حضور باشگاه‌های موسس در مسابقات داخلی بود شکل گیرد. با این حال یوفا و فیفا علیرغم آگاهی از شرایط فوق از ایجاد تعامل و ارتباط کافی خودداری کرده‌اند.

بند C: برای ایجاد ثبات مالی؛ برای تمام خانواده فوتبال اروپا که در حال حاضر مشکلات عمیق و بحران دارند و بقای آن‌ها دچار مشکل است. در برنامه اعلام شده از تعهد برای ایجاد پرداخت‌های سالیانه که به میزان قابل توجهی مبلغ توزیع شده توسط یوفا را چند برابر می‌کند گفته شده و تقویت قوانین پایداری مالی از طریق ایجاد یک سیستم کنترل روشن و شفاف که توسط متخصصان تایید شده است در برنامه وجود داشت.

سوم: ۱۲ باشگاه موسس می‌دانستند که سوپرلیگ فرصتی منحصر به فرد برای ارائه بهترین نمایش‌های ممکن به طرفداران در دنیا و افزایش علاقه به این ورزش است که تا امروز ارائه نشده و این جذابیت توسط هواداران نسل جدید به چالش کشیده شده. علاوه بر آن، یکی از اهداف اصلی این پرژوه تقویت فوتبال زنان بود که این روزها دست کم گرفته می‌شود.

چهارم: ما کاملا از تفاوت واکنش‌ها به سوپرلیگ و نیازها برای واکنش‌ها برای دلالیل برخی از آن‌ها باخبر بودیم. آماده هستیم تا در صورت نیاز، یک رویکرد جهت بازنگری را هدف قرار دهیم. بسیار بی‌مسئولیت خواهیم بود اگر به جای  پاسخ‌های موثر به سوالات موجود که فوتبال را تهدید می‌کند بخواهیم چنین ماموریتی را رها کنیم و پاسخی ندهیم.

پنجم: متاسفیم که دوستان‌ و بنیانگذاران هنگام امضای تعهد به یوفا در چنین شرایط متناقضی قرار گرفته‌اند. با این حال با توجه به مسائل مهمی که باعث شد ۱۲ باشگاه موسس هفته‌های پیش اعلام کنند سوپرلیگ از بین نرفته، تکرار می‌کنیم برای احترام به پیشنیه خود و پیگیری تعهدات در قبال ذی‌نفعان و هواداران، بخاطر فوتبال و پایداری مالی وظیفه داریم با وجود فشارها و تهدیدهای غیر قابل قبول که به صورت مداوم از یوفا دریافت کرده‌ایم با روشی مسئولانه عمل کنیم و به دنبال راه‌های مناسب باشیم.

ششم: ما برای چندمین بار به فیفا،‌ یوفا و تمام افرادی که در فوتبال هستند اعلام می‌کنیم، همان طور که از زمان تاسیس سوپرلیگ گفته‌ایم، با اراده و تعهد و با احترام و بدون فشارهای غیرقابل تحمل و با مناسب‌ترین راه‌حل‌ها برای پایداری خانواده فوتبال، این مسئله قابل بحث است.


1101