مدیراجرایی باشگاه پارسیان: مگر می شود پدر خانواده بگوید 7 فرزند دارم اما در شناسنامه نام 8 فرزند نوشته شده باشد؟/ فوتبال برتر به شاکی ها تریبون نمی دهد و این خلاف اخلاق رسانه ای است

مدیراجرایی باشگاه پارسیان: مگر می شود پدر خانواده بگوید 7 فرزند دارم اما در شناسنامه نام 8 فرزند نوشته شده باشد؟/ فوتبال برتر به شاکی ها تریبون نمی دهد و این خلاف اخلاق رسانه ای است

پایگاه خبری فوتبالی- صغرسن در فوتبال پایه‌ یکی از خبرسازترین اتفاقات فوتبال ایران در طول چند هفته گذشته بوده است.

به گزارش فوتبالی، استارت این ماجرا با شکایت باشگاه استقلال از آکادمی کیا شروع شد. استقلال و چند تیم دیگر از آکادمی کیا به دلیل استفاده از بازیکن صغرسن در رده نوجوانان شکایت کردند و در نهایت کمیته انضباطی هیئت فوتبال تهران رأی به تخلف آکادمی کیا داد تا قهرمانی از آکادمی کیا پس گرفته شود و استقلال به عنوان قهرمان رده نوجوانان تهران معرفی شود.

در چند روز گذشته هم مشخص شده در تیم نونهالان پرسپولیس از بازیکنی استفاده شده که شرایط حضور در این رده را نداشته است. بازیکنی به نام عبدالجلیل آزادی که او هم جنجال جدید فوتبال پایه تهران لقب گرفته است. روز گذشته در فوتبالی با سیامک رحیم‌پور مدیر آکادمی باشگاه پیکان هم به گفت و گو پرداختیم و توضیحات کاملی در خصوص وضعیت عجیب در فوتبال پایه ارائه کرد اما برنامه فوتبال برتر که دوشنبه شب ها با اجرای محمد حسین میثاقی روی آنتن شبکه سه می رود بعد از اینکه هفته گذشته به پرونده آکادمی کیا ورود کرد این هفته به دلیل شب های احیا یکشنبه شب روی آنتن رفت در بخشی از برنامه شب گذشته، آیتمی را از خانواده عبدالجلیل آزادی پخش کرد تا صحت ادعای باشگاه پرسپولیس و این بازیکن را تایید کند. اما ظاهرا هنگام پخش برنامه و آیتم مربوط به این موضوع شاکیان پرونده تخلف پرسپولیس سعی می کنند روی آنتن بروند و تماس هایی را هم با میثاقی و عوامل برنامه برقرار می کنند که بی نتیجه می ماند. باشگاه پارسیان یکی از تیم هایی بوده است که از باشگاه پرسپولیس شکایت کرده است و مجتبی بادله مدیر اجرایی این تیم گفت و گویی در این خصوص با خبرنگار ما انجام داده است که در ادامه می خوانید:

سوال: باشگاه پارسیان از باشگاه پرسولیس شکایت کرده و این تیم را محکوم کرده است. اعتراض شما در مورد عبدالجلیل آزادی از سوی کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران  بررسی شد و استفاده از این بازیکن غیرقانونی تشخیص داده شد. حالا دقیقا مشکل چیست؟

جواب: در برنامه شب گذشته فوتبال برتر آیتمی پخش شد که پدر عبدالجلیل اعلام می کند 7 فرزند دارد اما ما مدارکی داریم مبنی بر اینکه ایشان 8 فرزند دارد. یکی از فرزندان را به عنوان پسر قبل از عبدالجلیل معرفی می کند و شناسنامه او را نشان می دهند و او را نوید معرفی می کنند در صورتی که پسر بزرگ تر از عبدالجلیل، ولید است نه نوید! در کپی تصویر صفحه دوم شناسنامه پدری که در آیتم صحبت می کند ترتیب فرزندان مشخص است و اسامی از فرزند اول تا هشتم از راست به چپ نوشته شده است.

سوال: در شرایطی که هیات فوتبال تهران حکم را علیه پرسپولیس صادر کرده است و حضور آزادی در این تیم غیر قانونی بوده چرا این آیتم از فوتبال برتر پخش شده است؟

جواب: نمی دانم چرا برنامه فوتبال برتر جریان را اینگونه پیش می برد. هفته گذشته آکادمی کیا روی خط بود و این هفته آیتم پرسپولیس اما شاکی ها را روی خط نیاورد. در حین برنامه با میثاقی تماس گرفتم و پیام دادم و مدارک را ارسال کردم اما او امروز مدارک را سین کرد. امروز مجدد تماس گرفتم که باید شب گذشته ما را به عنوان شاکی رو آنتن می آوردید که گفتند باید با تهیه کننده اعلام کنید. پرسیدم تهیه کننده کیست؟ گفتند آقای خانبان که بعدا فهمیدم آقای هاشمی تهیه کننده هستند و شماره ایشان را هم برای من نفرستاند. فوتبال برتر به شاکی ها تریبون نمی دهد و این خلاف اخلاق رسانه ای است.

سوال: روز گذشته آقای سیامک رحیم پور عنوان کردند که آزادی اهل بلوچستان پاکستان است اما در آیتمی که شب گذشته پخش شد فردی به عنوان پدر عبدالجلیل در استان سیستان و بلوچستان صحبت می کرد کیست؟

جواب: کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران را با این شرایط تحت فشار قرار دادند اما خوشبختانه این کمیته رای درست را خیلی زود صادر کرد. طبق بررسی که در کمیته انضباطی انجام شد و سوال هایی که پرسیدند تشخیص دادند که او اهل بلوچستان است اما بلوچستان با پاکستان هم مرز است و در بخش مرزی بلوچستان ایران نیست. نمی دانم آن افرادی که در آیتم به عنوان پدر و بردار عبدالجلیل صحبت کردند چه کسانی هستند و آیا اصلا خانواده او هستند. مگر می شود پدر خانواده بگوید 7 فرزند دارم اما در شناسنامه نام 8 فرزند نوشته شده باشد؟ در جلسه کمیته انضباطی بنده حضور داشتم و عبدالجلیل نام برادران و خواهران خود را جابجا می گفت! 


گفت و گو از سعید لطفی/ پایگاه خبری فوتبالی

9697