نظر قلعه‌نويى در مورد سطح كيفى ليگ قهرمانان آسيا

نظر قلعه‌نويى در مورد سطح كيفى ليگ قهرمانان آسيا

پايگاه خبرى فوتبالى- صحبت های امروز اميرقلعه نويى فوتبال ايران درباره سطح كيفى ليگ قهرمانان آسيا چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنارش عبور کرد.

به گزارش فوتبالى، قلعه نويى که با تيم هايى همچون استقلال، تراكتور و ذوب آهن در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشته اعتقاد دارد سطح ليگ قهرمانان آسيا پايين آمده و تعداد بازيكن هاى شاخص در تيم ها كمتر شده است.  او به روزنامه همشهری گفته است: «سطح فنی لیگ قهرمانان نسبت به گذشته افت کرده است. حالا اینکه دلیلش کرونا بوده یا مسائل دیگر بماند، ولی فکر می‌کنم در چند سال گذشته لیگ قهرمانان کیفیت بهتری داشت.»

سرمربی گل گهر در ادامه صحبت‌هایش حرفی زده که می تواند واکنش سرمربیان چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان را به دنبال داشته باشد: «تجربه زیادی در لیگ قهرمانان آسیا دارم و اعتقادم این است که بازی در این جام از بازی در لیگ برتر آسان‌تر است. خیلی‌ها از وجود ستاره‌ها و بازیکنان گران‌قیمت در تیم‌های عربی صحبت می‌کنند، درحالی‌که در تیم‌های ایرانی همه ستاره هستند. اگر چند تیم مطرح مثل الدوحیل یا السد را کنار بگذاریم، بقیه تیم‌ها فقط از سه، چهار بازیکن باکیفیت سود می‌برند و کیفیت بقیه نفرات آنها در حد کیفیت بازیکنانی است که در لیگ دسته اول ایران بازی می‌کنند. برخی بازی‌ها که در لیگ ایران با تیم‌های میانه جدول یا حتی پایین جدول انجام می‌دهیم از بازی در لیگ قهرمانان سخت‌تر است.»

قلعه نويى آخرين بار در ليگ قهرمانان آسيا ٢٠٢٠به همراه سپاهان در آسيا حضور داشت اما بعد از نتايج پر نوسان در ليگ برتر و جام حذفى از سپاهان جدا شد و طلايى پوشان با محرم نويدكيا نتوانستند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

9697