آمار تیمهای ایرانی در مرحله گروهی ACL

آمار تیمهای ایرانی در مرحله گروهی ACL

پایگاه خبری فوتبالی- چهار نماینده ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا چه آماری ثبت کردند؟

به گزارش فوتبالی، شب گذشته مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و استقلال و تراکتور به مرحله یک هشتم نهایی این تورنمنت صعود کردند. صعود پرسپولیس هم که از قبل قطعی شده بود و فولاد بعد از شکست مقابل السد، اولین تیم ایرانی حذف شده از ACL لقب گرفته بود.

4 تیم ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در مجموع 24 بازی انجام دادند که آمار 11 پیروزی، 8 تساوی و 5 شکست را به نام خود ثبت کردند. تیمهای ایرانی با 37 گل زده و 22 گل خورده به کارشان در مرحله گروهی پایان دادند.

استقلال و پرسپولیس با 14 گل زده نه تنها صاحب بهترین آمار هجومی در بین تیمهای ایرانی بودند بلکه در پایان مرحله گروهی در غرب آسیا، عنوان بهترین خط حمله لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا به این دو تیم رسیده است. 

تراکتور با 6 گل زده در 3 بازی( 3 گل در بازی رفت با پاختاکور، یک گل در بازی با نیروی هوایی عراق و دو گل در بازی آخر مقابل الشارجه) راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و فولاد علیرغم نمایش قابل قبولش در آسیا، آمار جالبی را ثبت نکرد و فقط 3 گل در 6 مسابقه به ثمر رساند. البته گوای هند و نیروی هوایی عراق با دو گل زده، آماری ضعیف‌تر از شاگردان نکونام در فاز هجومی داشتند.

در فاز دفاعی بعد از استقلال با 8 گل خورده، فولاد با 6 گل خورده دومین خط دفاعی ضعیف بین تیمهای ایرانی بود. پرسپولیس آمار 5 گل خورده را ثبت کرد و تراکتور با 3 گل خورده که همه آنها مربوط به بازی اولشان با پاختاکور بود، در کنار الوحده امارات، با 3 گل خورده صاحب قویترین خط دفاعی مرحله گروهی لیگ قهرمانان در غرب آسیا شدند.

پرسپولیس با 5 برد نه تنها آمار بیشترین برد را در بین 4 نماینده ایران ثبت کرد بلکه در غرب آسیا هیچ تیمی مثل شاگردان یحیی گل‌محمدی موفق به کسب 5 برد در مرحله گروهی نشد.

رکورد تساوی در اختیار تراکتور است و این تیم در کنار پاختاکور با 4 تساوی، بیشترین تساوی در مرحله گروهی را ثبت کردند.

فولاد با 3 شکست، بیشترین شکست را در بین 4 نماینده ایران تجربه کرد و تراکتور در شرایطی به مرحله حذفی رسید که تنها تیم بدون شکست مرحله گروهی لیگ قهرمانان در غرب آسیا محسوب می‌شود.

9697