استقلال یک - الشرطه صفر| حصر استقلال، شکسته شد/ ۱۰ اردیبهشت این بار برای آبی ها تلخ نشد

استقلال یک - الشرطه صفر| حصر استقلال، شکسته شد/ ۱۰ اردیبهشت این بار برای آبی ها تلخ نشد

پایگاه خبری فوتبالی- آبی‌پوشان کشورمان مصاف با الشرطه عراق را با برتری یک بر صفر پشت سر گذاشتند.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب رقابت های هفته آخر گروه C لیگ قهرمانان آسیا، دو تیم استقلال ایران و الشرطه عراق در ورزشگاه شهر جده عربستان به مصاف هم رفتند.

آبی‌پوشان کشورمان که جهت صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان به 3 امتیاز دیدار با الشرطه نیاز مبرم داشتند، از همان دقایق آغازین بازی عملکردی کاملا تهاجمی در دستور کار خود قرار دادند که حاصل این حملات پنالتی ای بود که با خطای بازیکنان عراقی بر روی میلیچ بدست آمد و شیخ دیاباته در دقیقه 14 توپ را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه کرد.

هنوز دقایقی بیش از گل اول استقلال نگذشته بود که اینبار مهدی قایدی در محوطه جریمه الشرطه سرنگون شد و پنالتی دوم برای استقلال بدست آمد.

دیاباته باز هم پشت توپ ایستاد اما اینبار نتوانست دروازه نمایندگان عراق را باز کند و دروازه‌بان الشرطه توپ را در اختیار گرفت.

در نیمه دوم این دیدار، بازیکنان استقلال عقب کشیدند و بیشتر به بازی تدافعی روی آوردند. سبزپوشان الشرطه نیز از فرصت استفاده کردند و حملات متعددی روی دروازه آبی‌پوشان کشورمان ترتیب دادند که با هوشیاری مدافعان استقلال هیچ یک از این حملات ثمره‌ای برای تیم عراقی نداشت و شاگردان مجیدی با همان تک گل شیخ دیاباته موفق شدند نمایندگان عراق را شکست دهند و در گروه خود  11 امتیازی شوند.

ترکیب استقلال مقابل الشرطه

رشید مظاهری، عارف غلامی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته (46- ارسلان مطهری)، مهدی مهدی پور، مهدی قایدی (84- آرمان رمضانی)، داریوش شجاعیان (56- سعید مهری)، حسین مرادمند، ووریا غفوری (89- سیاوش یزدانی)، هرویه میلیچ، آرش رضاوند (56- بابک مرادی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب الشرطه مقابل استقلال

احمد باسیل، کرار عامر، سعد ناطق، فهد یوسف، امجد عطوان (83- عمار فلاح)، مازین فیاض (72- جاسم محمد)، علی تمیمی، محمد قاسم مجید، حسام کاظم، سعد عبدالامیر و محمد داود

سرمربی: الکساندر ایلیچ

شرح گل: 

استقلال یک – الشرطه صفر (دقیقه 14: شیخ دیاباته): پاس در عمق عالی قایدی به میلیچ رسید که مدافع کروات آبی پوشان توسط کرار عامر درون محوطه جریمه سرنگون شد و داور مسابقه یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. شیخ دیاباته پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را وارد دروازه کرد.

کارت زرد:

خضر علی (19) مازن فیاض (21) محمد قاسم (84) سعد ناطق (88) 

لحظات حساس:

دقیقه 2: حرکت خوب تیمی میلیچ و قایدی از سمت چپ و توپی که به شجاعیان رسید در حالیکه توپ روی پای تخصصی این بازیکن بود و شجاعیان می توانست خودش دروازه را با یک شوت تهدید کند، در یک موقعیت بد به رضاوند پاس داد که توپ از دست رفت.

دقیقه 7: اشتباه مدافعان الشرطه و فرصت بسیار خوبی که درون محوطه جریمه به دیاباته رسید و شوت این بازیکن با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 7: بلافاصله پس از فرصتی که دیاباته از دست داد، الشرطه به سمت دروازه استقلال حمله برد که شوت مازن فیاض را رشید مظاهری به زیبایی مهار کرد.

دقیقه 11: فرصت بسیار خوب برای الشرطه پیش آمد که ضربه محمد داوود در موقعیت تک به تک را رشید مظاهری به سختی مهار کرد و توپ برگشت نیز توسط فهد یوسف زده شد که با فاصله بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 21: پاس در عمق و زیبای هروویه میلیچ با استفاده از غفلت بازیکنان الشرطه به مهدی قایدی رسید که باشوی کوچک توسط خضر علی سرنگون شد و داور تایلندی نیز یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام کرد که دیاباته این پنالتی را از دست داد و احمد باسل گلر الشرطه آن را مهار کرد.

دقیقه 39: فرصت خوب برای الشرطه اما دخالت به موقع وریا مانع از گلزنی تیم عراقی شد.

دقیقه 45: فرصت خوبی برای الشرطه شکل گرفت که شوت امجد عطوان از پشت محوطه جریمه را رشید مظاهری به خوبی مهار کرد.

دقیقه 65: حرکت فوق العاده قایدی از سمت چپ و پاس در عمق او به میلیچ یک فرصت بسیار خوب را برای آبی پوشان فراهم کرد که پاس بسیار خوب میلیچ به قایدی رسید و شوت محکم مهاجم جوان استقلال را احمد باسل گلر الشرطه راهی کرنر کرد تا این فرصت بسیار خوب از دست برود.پ

دقیقه 69: کرنر ارسالی مهدی پور به روی دروازه با ضربه سر محمدحسین مرادمند همراه شد که توپ او پس از برخورد به زمین در دستان احمد باسل آرام گرفت.

دقیقه 85: آرمان رمضانی در بدو ورود صاحب یک فرصت فوق العاده و تک به تک شد که شوت به مرکز دروازه زده شد و احمد باسل گلر الشرطه آن را مهار کرد.

7474