توصیه سیدصالحی به استقلال؛ فراموش کردن بازی رفت با الاهلی

توصیه سیدصالحی به استقلال؛ فراموش کردن بازی رفت با الاهلی

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن سابق استقلال می‌گوید این تیم باید دیدار رفت مقابل الاهلی را فراموش کند و با دید متفاوتی برای بازی برگشت با این تیم آماده شود.

به گزارش فوتبالی، سیدمهدی سیدصالحی که با پیراهن استقلال سابقه گلزنی به الاهلی عربستان را دارد، در آستانه بازی برگشت استقلال و الاهلی آخرین وضعیت دو تیم را بررسی کرده که بخشهای مهم صحبتهای او را برایتان انتخاب کردیم:

استقلال مقابل یک الاهلی متفاوت قرار می‌گیرد 

استقلال در بازی رفت مقابل تیمی قرار گرفت که شش هفته در لیگش باخته و مربی صربستانی‌اش عوض شده و لارنسیو جایگزینش شده بود. قاعدتا این تیم از نظر روحی شرایط خوبی نداشت و بازی با استقلال اولین دیدار الاهلی با سرمربی جدیدش بود. این تیم بعد از باخت به الاهلی، با الدحیل به تساوی رسید و الشرطه را در دو بازی رفت و برگشت شکست داد و با شرایط متفاوتی جلوی استقلال قرار خواهد گرفت. 

استقلال کمی استرس دارد 

 الاهلی روحیه خوبی دارد ولی استقلال به دلیل نتایجش در مقابل الدحیل کمی استرس دارد و نمی‌توان شرایط بازی برگشت را با بازی رفت مشابه دانست به خصوص آنکه الاهلی هم برای صعود شانس دارد و به همین دلیل، به دنبال برد مقابل استقلال است و شاگردان مجیدی باید حتما به این نکته توجه کنند که این الاهلی، تیمی نیست که در بازی رفت 5 گل از آنها دریافت کرد.

ضربه‌ای که استقلال خورد 

فرهاد مجیدی باید با بازیکنان خیلی صحبت کند تا آنها بازیهای قبل را فراموش کنند. انگار که لیگ قهرمانان از امروز شروع می شود و تمام تفکراتشان این باشد که الاهلی دور رفت را از ذهنشان پاک کنند. خط دفاع استقلال هم جلوی الاهلی وظیفه بسیار مهمی دارد و باید عمر السومه گلزن را مهار کند. مدافعان استقلال باید آگاهی محیطی داشته باشند و مدام با یکدیگر صحبت کنند. ایرادی که من به استقلال وارد می‌دانم، آگاهی محیطی پایین مدافعان این تیم است و همین موضوع باعث شد که استقلال ضربه بخورد.

ضعف الاهلی 

اگر بخواهم درباره نقطه ضعف تیم عربستانی صحبت کنم باید سراغ ضعف دفاعی این تیم بروم. مدافعان کناری این تیم به خصوص دفاع چپ الاهلی و یکی از مدافعان وسطشان ضعیف است و استقلال باید از این موضوع استفاده کند.

جای خالی دیاباته

 حالا که دیاباته بازی با الاهلی را از دست داده، استفاده از زوج ارسلان مطهری و قایدی تصمیم مناسبی است زیرا هر دو نفر بازیکنان خوبی هستند. ارسلان می تواند پرس کند و دوندگی بیشتری داشته باشد. مشکل ما این است زمانی که استقلال حمله می‌کند فاصله زیادی بین خط حمله و هافبک استقلال به وجود می‌آید و در دیدار با الدحیل این موضوع خیلی مشهود بود. زمانی که الدحیل در ضدحمله توپ می‌گرفت، راحت توپ را برای مهاجمانش می‌فرستاد. زمانی که استقلال در فاز حمله است و توپ را از دست می‌دهد، همان لحظه باید بازیکنان حریف را پرس کند و به آنها اجازه بازیسازی ندهد.

1122