مرور هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱

مرور هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱

پایگاه خبری فوتبالی- دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با ثبت دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست برای نمایندگان کشورمان همراه شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، نتایجی که در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد، هفته پنجم رقابت ها را به اوج حساسیت خواهد رساند.

شاگردان یحیی گل محمدی برای آنکه خیالشان را بابت صعود راحت کنند به یک تساوی برابر رقیب اماراتی احتیاج دارند. آنوقت دیدار هفته پایانی برایشان تشریفاتی خواهد بود.

غرور و دست کم گرفتن دو رقیب آتی بخصوص مصاف با الوحده می تواند صدرنشینی مقتدرانه سرخپوشان پایتخت را به مخاطره بیاندازد. این در مورد تیم آخر گروه نیز صدق می کند چرا که هرچند تیم قطری هیچ شانسی برای صعود از گروه E ندارد اما الریان برای اعاده حیثیت به میدان خواهد آمد پس پرسپولیس پیش از دیدار برگشت مقابل شاگردان لوران بلان باید بتواند برابر تیم اماراتی کار را یکسره کند و خود را به دردسر نیاندازد.

تراکتور که موفق شد اولین پیروزی آسیایی اش در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ را بدست آورد حالا یک فینال تمام عیار با پاختاکور در پیش دارد.

شاگردان رسول خطیبی به خوبی از پیچیدگی های صعود از گروه آگاهند بنابراین یک چشم آنها به وضعیت جدول و چشم دیگرشان به شرایط امتیازی سایر گروه هاست. آنها باید بتوانند در دو دیدار آینده امتیازات کافی را جمع کنند در غیر اینصورت حتی آمار بدون شکست بودنشان هم به کارشان نخواهد آمد.

فولاد در جدالی سخت و سرنوشت ساز اسیر رقیبی حرفه ای و ستاره ای بنام عبدالرزاق شد. شاگردان نکونام که تا پیش از مصاف با رقیب عربستانی بی اشتباه عمل کرده بودند در حساس ترین لحظات نتوانستند به این روند ادامه دهند تا قافیه را به رقیب قدرتمند خود واگذار کنند و حالا در جدال مرگ و زندگی باید رودروی ژاوی و شاگردانش قرار گیرند.

فولاد البته اگر کمی خوش شانس باشد می تواند السد را که از آن تیم رعب آور فاصله گرفته شکست دهد. در غیر اینصورت و با کسب حداکثر ۹ امتیاز کار صعود خوزستانی ها از گروه D بعید بنظر می رسد.

استقلال که نمایش های هجومی اش آبی های پایتخت را به عنوان تیمی زیبا و جذاب در مسابقات آسیایی معرفی کرده در دو دیدار باقی مانده نباید فریب این تمجید و تحسین ها را بخورد. آنها ۷ امتیازی هستند و اگر می خواهند به مراحل حذفی راه یابند باید هرطور شده حداکثر امتیازات مقابل الاهلی عربستان و الشرطه عراق را بدست آورند.

شاگردان فرهاد مجیدی البته آنقدر در حمله خطرناک و زهردار هستند که نگرانی خاصی بابت باز کردن دروازه رقبا ندارند، پس کافی است در دفاع با تمرکز و بدون اشتباه عمل کنند. آبی ها از نظر فنی شایستگی حضور در جمع ۱۶ تیم برتر را دارند فقط باید بجز ارائه نمایش های زیبا، نتیجه گرایانه بازی کنند.

برای جلوگیری از غافلگیر شدن، نمایندگان کشورمان باید اختیار کار صعود را خود به دست گیرند. هر ۴ تیم در هفته پنجم می توانند با کسب نتیجه دلخواه به این مهم دست پیدا کنند و از دل بستن به اما و اگرها در روز پایانی خود و هوادارانشان را برهانند.گل زیبای مهاجم مراکشی النصر عربستان به اندازه دبل لایی قایدی خارق العاده بود. ستاره ها می توانند در کلیدی ترین لحظات شرایط را به نفع تیم خودی تغییر دهند. بخصوص که خستگی در دو دیدار باقیمانده مرحله گروهی به اوج خواهد رسید و ممکن است تیم ها خیلی صاحب فرصت گلزنی نشوند. در این صورت تک موقعیت ها سرنوشت ساز می شوند و ستاره ها عیارشان را نشان خواهند داد.

مصدومیت ها و محرومیت های احتمالی می توانند اثرات منفی روی هر تیمی بگذارند اما مهره های جایگزین اگر از نظر روحی توسط مربیان آمادگی کافی داشته باشند، خواهند توانست کمبودها را جبران کنند.

7474