اولونگا در نقش خریبین (عکس)

اولونگا در نقش خریبین (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم کنیایی الدحیل با گلزنی در بازی بامداد امروز مقابل استقلال به رکورد یک مهاجم آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی رسید.

به گزارش فوتبالی، مایکل اولونگا باز هم زهرش به استقلال را ریخت و بعد از هت‌تریک مقابل تیم فرهاد مجیدی در بازی رفت، در دیدار برگشت مقابل استقلال جلوی این تیم دبل کرد تا با 6 گل زده، از شیخ دیاباته و عمر السومه 4 گله عبور کند و به تنهایی در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.

از 6 گل مهاجم کنیایی الدحیل، 5 گل او مقابل استقلال به ثمر رسیده تا این بازیکن در کنار یک مهاجم سرشناس دیگر صاحب رکورد بیشترین گل زده به یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا شود.

طبق اطلاعات موجود در یک سایت آماری، تا قبل از بازی برگشت استقلال و الدحیل، عمر خریبین مهاجم سوریه‌ای که این فصل با الوحده امارات در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، با 5 گل زده به یک تیم ایرانی، صاحب بهترین آمار در این زمینه بود.

او در دو بازی موفق شد به چنین آماری برسد و در مرحله نیمه نهایی فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیا، با پیراهن الهلال عربستان توانست 5 گل به پرسپولیس بزند.

مهاجم سوریه‌ای در بازی رفت مقابل پرسپولیس، جلوی این تیم هت‌تریک کرد و در بازی برگشت هم موفق به دبل شد تا الهلال فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شود.

به این نکته هم اشاره کنیم که بعد از این دو بازیکن، بغداد بونجاح با 4 گل زده به پرسپولیس، سومین بازیکن برتر از حیث آمار گلزنی مقابل یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا است و ویکتور سیموئز هم 4 گل به سپاهان در آسیا زده است.

1984