گزارش فنی/ فرهاد مجیدی به فکر ترمیم سازمان دفاعی استقلال

گزارش فنی/ فرهاد مجیدی به فکر ترمیم سازمان دفاعی استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- در بازی دیشب الدحیل و استقلال، آبی ها هر چه قدر در جلوی زمین خوب بودند و اما در عقب زمین مشکلات زیاد بود.

به گزارش فوتبالی، دیشب خط دفاع استقلال نقش تعیین کننده ای در شکست این تیم برابر الاهلی داشت و البته دفاع استقلال به خصوص مرادمند، شب تلخی را گذراند و اولونگا سه بار توپ را به تور دروازه استقلال چسباند تا در مجموع استقلال، 4 گل از الدحیل بخورد.

برخی منتقدان استقلال، درباره خط دفاعی و سازمان دفاعی استقلال بارها صحبت کرده بودند و به مشکلات خط دفاعی استقلال اشاره کرده بودند. البته مجیدی، وارث سیستم دفاعی است که محمود فکری یک نیم فصل در استقلال جاانداخته بود و حالا فرهاد مجیدی شروع به تغییر خط دفاعی کرده است.

اشتباهات خط دفاعی بیشتر حول و حوش محمد حسین مرادمند اتفاق می افتاد و البته سیاوش یزدانی هم دیشب اشتباهاتی داشت اما اشتباهات مرادمند بیشتر به چشم آمد و او روی سه گل الدحیل به صورت مستقیم تاثیرگذار بود. حتی پاسی که ریگی لو داد و گل دوم الدحیل به ثمر رسید هم به خاطر فشاری بود که مرادمند روی او گذاشت و به یکباره پاس عجیبی به ریگی داد تا ریگی آن اشتباه مرگبار را انجام دهد. 

اینکه سازمان دفاعی استقلال، مشکل دارد را همه می دانند و فرهاد مجیدی باید در بازی برگشت به فکر ترمیم نقاط ضعف دفاعی استقلال هم باشد. به هر حال دفاع استقلال در بازی با الاهلی هم سست نشان داده بود اما برد استقلال سبب شده بود تا ضعف های دفاعی این تیم کم تر به چشم بیاید و در برابر الدحیل بالاخره بشکند.

استقلال ۷۲ ساعت دیگر مجددا باید به مصاف الدحیل برود و الدحیل همان الدحیل است و اولونگا هم همان مهاجم زهر دار که اگر استقلال دفاعش را نسازد، ضعف هایش را بر طرف نکند و هوشیار تر مقابل الدحیلی ها ظاهر نشود باز هم شب سختی را خواهد داشت. این دفاع باید ترمیم شود تا خط حمله آتشین استقلال هم حاصل گلزنی های خود را به برد تبدیل کنند.

البته مجیدی گزینه های زیادی هم برای جایگزینی مرادمند ندارد. او فقط عارف غلامی را دارد و دانشگر هم که در تهران مانده است اما در هرحال مطمئنا فرهادمجیدی نشان داده که مرادمند را به غلامی ترجیح می دهد و البته دانشگر هم تا این لحظه که این خبر نگاشته می شود، در تهران مانده و برنامه ای برای اعزام او به عربستان وجود ندارد. 

باید دید که در بازی برگشت مقابل الدحیل استقلال چه خواهد کرد و البته عملکرد بازیکنان خط دفاع تغییر خواهد کرد یا نه.

۴۰۴۰