اعتراض رسمی فدراسیون فوتبال ایران به AFC: احتمال شکایت جدید علیه ای اف سی به دادگاه کاس

اعتراض رسمی فدراسیون فوتبال ایران به AFC: احتمال شکایت جدید علیه ای اف سی به دادگاه کاس

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال لحظاتی پیش در یک بیانیه، حذف تیم ملی فوتبال ساحلی ایران را از رقابتهای جام جهانی محکوم کرد و اعلام کرد که به صورت رسمی به این اتفاق اعتراض خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از اینکه تیم ملی فوتسال ایران را بر اساس امتیازهای دوره های قبلی شرکت در رقابتهای آسیایی و قهرمانی ها و نایب قهرمانی ها در کنار تیم های ژاپن، ازبکستان به رقابتهای جام جهانی فوتسال لیتوانی فرستاد، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران را بر اساس همان معیارها حذف کرد. در بیانیه فدراسیون فوتبال آمده که ایران از نظر امتیازی سوم شده و باید در کنار ژاپن و امارات به جام جهانی 2021 روسیه صعود می کرد اما به جای ایران، عمان به عنوان تیم سوم به جام جهانی 2021 روسیه صعود کرده است. در بیانیه فدراسیون فوتبال که لحظاتی پیش منتشر شد از دید فدراسیون فوتبال ایران و بر اساس نامه ای اف سی امتیاز شماری شده و ژاپن با 270 امتیاز اول شده، امارات با 240 امتیاز دوم، ایران با 230 امتیاز سوم و عمان با 220 امتیاز چهارم شده است.

فدراسیون فوتبال ادعا دارد که فقط ملاک همین امتیاز بندی است و ملاک دیگری وجود ندارد و حق ایران حضور در جام جهانی 2021 روسیه است و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران  در یک تصمیم عجیب و حیرت انگیز از جام جهانی روسیه حذف و عمان با وجود کسب امتیاز کمتر، در سایت AFC به عنوان نماینده سوم آسیا معرفی شده است.

از ساعتی پیش جلسه اضطراری در فدراسیون فوتبال ایران تشکیل شده و مسئولان امر در حال بررسی موضوع هستند که پس از این جلسه به این تصمیم اعتراض کنند. حتی شنیده شده امکان شکایت جدید به دادگاه بین المللی ورزش، دادگاه کاس هم وجود دارد. البته هنوز این تصمیم قطعی نشده اما فدراسیون فوتبال به صورت رسمی به این تصمیم کمیته اجرایی ای اف سی اعتراض خواهد کرد.

در هر حال فیفا به ای اف سی اعلام کرده که برای جام جهانی فوتبال ساحلی و جام جهانی فوتسال، سه تیم به فیفا معرفی کند. باید دید آیا غیر از معیارهای داخل نامه ای اف سی به فدراسیون ها، معیار دیگری هم در کمیته اجرایی وجود داشته یا نه. در هر حال به نظر نمی رسد که اعتراض فدراسیون فوتبال ایران دراین باره به جایی برسد و ای اف سی ژاپن، امارات و عمان را به عنوان سه تیم حاضر در جام جهانی فوتبال ساحلی 2021 روسیه معرفی کرده است.

1111