فیفا، فدراسیون فوتبال ایران را 10 هزار فرانک سوییس جریمه کرد +سند

فیفا، فدراسیون فوتبال ایران را 10 هزار فرانک سوییس جریمه کرد +سند

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال ایران طی حکمی از طرف فیفا به پرداخت جریمه 10 هزار فرانک سوییس محکوم شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از طرفداری، فدراسیون فوتبال ایران به دلیل رد درخواست باشگاه داماش برای دریافت حق رشد علیرضا جهانبخش 10 هزار فرانک سوییس جریمه شد.

فیفا از سال 2016 در برخی از قوانین خود تغییراتی را به وجود آورد و طبق این تغییرات از آن سال به بعد هر تیمی به دنبال دریافت حق رشد بازیکنانش است باید از طریق سیستم TMS درخواست می داد و مقرر شد تیم هایی هم که سیستم TMS ندارند، درخواست خود را تحویل فدراسیون فوتبال بدهند و فدراسیون هم بدون هیچ کم و کاستی و پیش داوری این درخواست را برای فیفا ارسال کند تا تو خود فیفا در مورد حق رشد تصمیم گیری کند.

باشگاه داماش پارسه هم در خواست دریافت حق رشد خود برای علیرضا جهانبخش را به فدراسیون فوتبال فرستاد تا از طریق روابط بین الملل این درخواست به فیفا ارسال شود. ظاهرا رمانی که داماش این درخواست را به فدراسیون می فرستد، حمیرا اسدی، مسئول روابط بین الملل فدراسیون این درخواست را نا به جا تلقی کرده و در جواب درخواست تیم داماش پارسه می گوید علیرضا جهانبخش بازیکن داماش پارسه نبوده و این بازیکن در باشگاه داماش گیلان بازی می کرده است. باشگاه داماش پارسه هم به فدراسیون جواب می دهد ما همان باشگاه هستیم و تنها اسم تیم را تغییر داده ایم اما فدراسیون بدون این که اختیاری در تصمیم گیری در مورد حق رشد داشته باشد، درخواست باشگاه داماش پارسه را رد کرد و نامه را به فیفا نفرستاد.

باشگاه داماش هم به فیفا نامه می زند و اعتراض می کند. فیفا هم پرونده را به کمیته انضباطی می فرستد و این کمیته تشخیص می دهد فدراسیون فوتبال ایران تبصره یک ماده 5 ضمیمه 6 قوانین نقل و انتقالاتی را زیر پا گذاشته و به همین دلیل باید محکوم به پرداخت 10 هزار فرانک سوییس شود.

فیفا به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد شما مرجع تصمیم گیری نبوده اید و باید نامه و درخواست باشگاه داماش را بدون کم و کاست برای ما ارسال می کردید و ما در مورد آن تصمیم گیری می کردیم.

حکم فیفا مبنی بر جریمه 10 هزار فرانکی فدراسیون فوتبال بابت خودداری از ارسال درخواست باشگاه داماش پارسه از طریق TMS صادر شده و فدراسیون فوتبال تا 30 روز پس از ابلاغ حکم، فرصت دارد این مبلغ را بپردازد تا مشمول جریمه های بعدی نشود.

گفته می شود حمیرا اسدی آن زمان درخواست باشگاه داماش را رد کرده و شایعه شده فدراسیون قصد دارد این جریمه را از شخص اسدی بگیرد چرا که این خطا یک سهل انگاری فردی بوده و ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد. احتمالا پرونده رییس روابط بین الملل فدراسیون فوتبال به خاطر همین موضوع به کمیته اخلاق می رود.

7474